2017. dec 01.

Zsákban advent

írta: Térkomponáló
Zsákban advent

Nyomdával díszített adventi naptár korhatár nélkül

 img_9373_masolata.JPGAz én adventi készülődésem évek óta óriási tervekkel indul, aztán többnyire a töredéke valósul meg az egyebek miatt. Az idén viszont odáig jutottam, hogy pontokba szedtem a teendőket és bár az elején tartok a megvalósításnak, a kezdet nem rossz. Elkészült az adventi naptár, ami bármelyik korosztály számára kedves lehet a várakozás időszakában.

Nagyon sok változatban készen is kaphatók adventi naptárak, de a saját ötletek megvalósításának öröme felülmúlhatatlan.a.jpgMivel gyűjtögető életmódot folytatok, különösebb beszerzést sem igényelt a dolog, hiszen minden kellék adott volt. Kisebb darab natúr színű textil, egy még kisebb fehér,  piros akrilfesték, sütipecsét, ami évek óta nyomdaként funkcionál nálam, spárga, piros dekorszalag, egy régi vállfa és egy általam csavart koszorúalap képezi a kelléklistát. Ezen persze egyedi elbírálás alapján bátran lehet módosítani. 

Egyik este összedobtam a zsákocskákat, 12x7 centiméteresre sikeredtek varrás után. A zsákok szájához piros dekorszalagból masni került, majd

img_9258.JPGkövetkezett a rénszarvas figurás sütipecsét.  Nem nyomdáztam mindegyik zsákra, de a legutolsó fehérre mindenképp került egy rénszarvas.a1_1.jpgAz elkészült zsákocskák felhasználása egyedi ötletek alapján tulajdonképpen bárhogy megvalósulhat. Három verziót próbáltam ki, amit az alábbi fotók is bizonyítanak.a1_2.jpg

Jelen esetben ez a kép nem a legjobb bizonyíték minőségét tekintve, de be kell töredelmesen ismernem, főleg magamnak, hogy szürkületben még mindig nem tudok rendesen fotózni, pláne nem úgy, hogy kapkodok. Mozijegyünk volt és az idő haladt.... 

Tudom, hogy a minőség nagyon fontos, de többször letöröltem, majd újra feltettem a képet a blog írásakor, végül győzött a pad. Nem lehet nem láttatni! 

Szóval a zsákokat egy fehér foltosra antikolt régebbi vállfára tettem. Felakasztható így ablakba, szék szélére, szekrényre, meg még ki tudja, hova.a4_1.jpgVállfás változat közelről.a2_1.jpg... és közelebbről.img_9330_masolata.JPGKerek bambusz tálba kerültek az adventi meglepetést rejtő zsákok. Direkt nem számoztam meg, mert külön izgalmat jelenthet a véletlenszerűség, pláne, ha gyerekek választanak egy-egy tasakot naponta.

Apropó, meglepetés! Nem vagyok az édességet tartalmazó adventi naptárak nagy híve, így úgy gondolom, hogy az alap olajos magvak és esetlegesen saját magunk által, plusz cukrozás nélkül szárított gyümölcsök mellé más is kerülhet bele ilyentájt.

img_9329_masolata.JPGKisgyerekes családban rejthetünk minden napra egy -egy közös játék címét bele, vagy egy mese címét, amit mindenképp meg is valósítunk, mondjuk esténkét. Mesét olvasunk, közösen játszunk. Tudom, hogy sok helyen ez többnyire naponta adott program, de kisebb módosítással ünnepi változatban biztosan nagy örömmé válik a közös időtöltés.

Ha pedig nincs aprónép a közelben. egy-egy pozitív gondolat mindenkinek jólesik az adott napra.img_9336.JPGA harmadik verzióhoz egy piros zsinórra fűztem a zsákokat.img_9337_masolata.JPG

a7_1.jpgFeltekerhető koszorúalapra, dea8_1.jpgablakba, szekrényre függesztve is színfoltja a várakozás időszakának.

Régebben készített adventi naptár ötleteket itt megnézhetitek:

Adventi társasjátéknaptár

Adventi naptár szokatlan formában

Azt hiszem, én már kellően hangulatba jöttem, ami a telet, az ünnepeket illeti és igyekszem a rögzített tevékenységlistám pontjait megvalósítani. Ebben mindenképp akad még dekoráció, amit szeretnék a blog oldalain is megmutatni.

Visszavárlak! Addig is kívánok aktív, ötletgazdag készülődést! 

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

Szólj hozzá