2017. nov 10.

Az ősz utolsó üzenete

írta: Térkomponáló
Az ősz utolsó üzenete

Mécses és levélkép sárguló, pirosló falevelekkel

lev1.jpgA múlt szombati napsütésben egy erőteljes tempójú túrán voltam a Mátrában. Mátrafüredtől Kékesig gyalogoltunk az őszi erdőben.

Sosem tudtam ellenállni az őszülő erdő színeinek, így a lendületes lépések ellenére is készítettem néhány fotót, többnyire falevelekről. Majd tempósan próbáltam behozni a többiekkel szembeni lemaradásom...

Ameddig vissza tudok nyúlni az emlékeimben, már gyerekként is gyűjtögettem mindenfélét erdőben, réten, fákról, bokrokról. Felnőttként is megmaradt ez, sőt erősödött is a "majd jó lesz még valamire" gondolattal karöltve.lev2.jpgÍgy az említett túráról is hazakerült néhány színesedő falevél, ág és termés...

Sokan a közelgő ünnep dekorációit tervezik, készítik már, de szerintem nem érdemes ennyire előreszaladni az időben. Bár tudom, hogy az üzletek kínálatában is egyre több karácsonyi dekor jelent már meg.

Ennek ellenére én még őszi falevelekből készítettem egy nagyon egyszerűen megvalósítható, de látványos lakásdekorációt. Pontosabban kettőt.  Csak azért, hogy a természet közelsége érezhetőbb legyen...img_9133.JPGSzínes falevelekre, egy üvegpohárra, régi képkeretre és közbélésre van szükség elkészítésükhöz, valamint egy vasalóra.img_9137.JPGA közbélést a szövetek tartásának javítására használják és ma már ragasztós felülettel kaphatók.

Ebből a puha, áttetsző anyagból szabtam ki a kiválasztott pohárnak megfelelő méretű darabot duplán, hogy félbe tudjam hajtani. A hossza pedig akkora legyen, hogy a pohár köré lehessen csavarni.

Félbehajtottam és a két, ragasztós felületű darab közé helyeztem el a faleveleket.img_9150_masolata.JPGVasalóval pedig összeragasztottam a két réteget a falevelekkel együtt. Én egy darab selyempapíron keresztül vasaltam meg az anyagot.img_9149.JPGFény felé fordítva előtűnnek a sárguló, vöröslő falevelek és itt-ott felbukkan az erezet, ami még izgalmasabbá teszi a felületet.

Arra ügyelni kell, hogy minden levelet azonos módon, fonák oldalával vagy színe felé fordítva helyezzünk el a közbélésen, mielőtt összeragasztanánk a két darabot.img_9195.JPGAmikor elkészült a pohárpalást, már csak össze kell illeszteni és a pohár köré helyezni. Ez történhet kétoldalú ragasztóval, varrással vagy pillanatragasztóval. Az utóbbinál csak kevés ragasztóval szabad dolgozni, mert különben szétfolyik az illesztéseknél. A levelek színükkel kifelé legyenek.

Mivel mécsest készítettem, így már csak sötétre és gyertyára van szükség az első bevetéshez.img_9152.JPGKezembe került egy régi képkeret, amit megtakarítottam, de nem festettem át, hagytam eredeti formájában.img_9155.JPGA keret méretének megfelelő közbélés darabok közé is faleveleket vasaltam. A végleges rögzítés előtt próbáljunk ki több elrendezést, komponáljuk meg a képet, hogy a kép végül tényleg harmonikus legyen.

Ablakra helyezve is szép a látvány, ahogy a fény átjárja az anyagot, de img_9160.JPGén rögzítettem a képkeret széléhez.img_9164b.JPGDobozkartonból két támaszték is került a keret hátoldalára.o2_1.jpgFény közelébe helyezve pedig így néz ki a levélkép.o1_1.jpgNéhány falevelet egymást fedve tettem a közbélés közé, így sötétebb felületek is keletkeztek.o6_1.jpg

o5_1.jpg

o8_1.jpgMécses az avarban.o10.jpg

A természet testet, lelket frissítő, pihentető hatása vitathatatlan. Érdemes tehát becsempészni otthonunkba is egy-egy darabkát színeiből, formáiból, anyagaiból. Akad még néhány falevél, ami begyűjthető!

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

Szólj hozzá

inspiráció újrahasznosítás lakberendezés dekoráció kreatív ajándék