2018. ápr 06.

Virágtartó szőlővessző koszorú

írta: Térkomponáló
Virágtartó szőlővessző koszorú

img_1735.JPGNéhány napja már érezhetően az ablakok alatt motoszkál a tavasz. Igaz, a múlt hétvégével, a húsvét időjárásával nem kényeztetett, de még mindig kellemesebb volt, mint egy váratlan hóesés.

A napfény, a melegedő levegő, a madarak hangja csalogatja az embert az udvarra, kertbe, szabadba. S ha már a természet, akkor bennem mindig elindul a közvetlen környezetem rendezésének vágya ilyentájt, amit a családom nem mindig tolerál megjegyzés nélkül, hiszen ebben a folyamatban számukra is van hely bőven.

Az idei első megmozdulásom azonban csendben és gyorsan, segítség kérése nélkül követtem el, amolyan észrevétlen, de az eredményét egyből észlelték. Meg is lepődtem. :-)

Még a múlt év őszéről maradt, a tél pedig megőrizte azt az ölnyi vadszőlő vesszőköteget, amit most, a tavasz közeledtét érezve felhasználtam.img_1724.JPGA vesszőköteg szálait első lépésben egymás mellé rendeztem egyesével.img_1726.JPGMiután rendet raktam a kusza szálak közt, hozzáfogtam a koszorú elkészítéséhez. Ránézésre úgy gondoltam, hogy a rendelkezésemre álló anyag egy közepes méretű koszorú tekeréséhez éppen elegendő lesz.cs1_2.jpgAmikor már nagyjából kész volt az alap, akkor kezdtem hozzá hosszabb szálak segítségével a cserép rádolgozásához.

Nem mondom, hogy a lehető legkönnyebben ment, mivel a szálak némelyike töredezett. Jó néhány ággal rögzíteni kell az agyagcserepet, hogy stabil maradjon, hiszen még egy cserepes virágot is el kell bírnia.

Mindenképp érdemes még ősszel, amikor magas a nedvességtartalma a szőlőágaknak, felcsavarni az áhított koszorúalapokat.cs11.jpgAz elkészült, cseréppel fűzött koszorúalap a helyére került. A cseréptartóban kedvünkre váltogathatjuk a virágokat évszaknak, időjárásnak megfelelően. 

A természetes anyaghoz ugyanúgy illik a tavaszi virágzó növény, mint az őszi díszkáposzta vagy akár egy kisebb örökzöld, amellyel a tél szürkeségét oldhatjuk.cs.jpgBízom benne, hogy sokan örömet leltek a képek nézegetésében és a fotók hatására már kerti vagy erkélyt, balkont díszítő ötleten és annak megvalósításán törik a fejüket. Kívánok mindehhez napfényben dúskáló hétvégét! 

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

Szólj hozzá