2015. nov 28.

Adventi társasjátéknaptár

írta: Térkomponáló
Adventi társasjátéknaptár

Adventi naptár másképp: édesség és apróságok nélkül

img_2674_1.JPG

 Advent. Megérkezés. Várakozás. A felkészülés, a reménykedés, Jézus születésére való várakozás időszaka. 

Ennek a várakozásnak az örömét, a karácsonyvárás pillanatait fokozhatjuk, ha ünnepi díszbe öltöztetjük otthonunkat. Az üzletekben sokféle díszítő anyagot, eszközt kínálnak, mindenki válogathat kedvére, de egyre többen saját kezűleg készítenek dekorációt. 

Főleg a gyerekek körében népszerű az adventi naptár, aminek segítségével minden nap láthatják még a legkisebbek is, hogy hány nap van még a várva várt ünnepig. Az adventi naptár általában egy apró meglepetést, édességet rejt és ebből az időjelzőből is válogathatunk a boltokban bőven ilyentájt.

Az adventi naptár elkészítése is kellemes perceket adhat, így érdemes belevágni. Ebben a bejegyzésben két különböző, de mégis hasonló adventi időmérőt mutatok, ami azonban más, mint általában.

Mitől? Először is, nem tüntettem fel a napok számát. A meglepetés pedig nem édesség, ajándék naponta, hanem egy-egy közös játék a szülőkkel, kisebb-nagyobb testvérekkel, nagyszülőkkel. Adventi társasnak terveztem, amolyan családi együttes időtöltésnek, önfeledt perceket adó játéknak, ami egyre ritkább. Épp ezért érdemes esténként "kibontani" a meglepetést rejtő naptárat.

Mint általában a legtöbb tárgy, amit a blogon találtok, nagyon egyszerűen elkészíthető,  kevésbé anyagigényes és persze szabadon variálható, alakítható.

Már a létrehozás is nagyszerű "kicsi-nagy" program lehet. :-) Elsőként egy nyomdára van szükség, ami lehet készen kapható, de krumpliból, radírból faragott, dekorgumi lapokból kivágott is, valamiféle téli, karácsonyi figurával díszített. Én egy hópelyhes nyomdát használtam fel, amire piros akril festéket vittem fel ecsettel.

img_2591.JPG

Szükséges még egy felület, amire nyomot hagyunk, ha már van mivel. :-) Natúr csomagoló papír felhasználásával készíthetünk, de akár készen is beszerezhetünk kicsi méretű borítékot. Természetesen 24 darabot.

img_2605_1.JPG

Mindegyik borítékra egy-egy hópehely formát nyomdáztam.

a6.jpg

Egyetlen egy darabra került zöld nyomat. Ez az utolsó boríték.

img_2611.JPG

Egy kisebb méretű fa dobozt kifestettem különböző színárnyalatú zöld akril festékkel, majd száradás után viasszal is kezeltem a felületét. Papírdoboz is elkészíthető így.

A színeket érdemes bátran "keverni", egymás mellé, egymás fölé felvinni, hiszen nem lehet elrontani. :-)

img_2618.JPG

a3.jpg

A piros hópelyhekhez igazodva egy piros-fehér mintás szalaggal díszítettem a dobozt.

a4.jpg

Ebbe a dobozba tettem bele a 24 darab kicsi, díszített borítékot, amelyekbe előzőleg egy-egy papírlapot helyeztem. A lapokra kerültek a napi játékleírások, a játékos vagy egyszerűbb, akár szobában is megvalósítható sport-, ügyességi, logikai feladatok. Mivel számok nem jelzik, hogy melyik nap melyik boríték kerüljön sorra, az is egy izgalmas rész, hogy az aznapi húzásra kijelölt személy vagy pedig az előző este győztese, mit emel ki véletlenül a megmaradtak közül.

a2.jpg

a8.jpg

Azért a jutalom sem maradhat el. A győztesnek mindig jár valami, leginkább egy kis édesség. 

a7.jpg

A következő adventi naptárhoz is a díszített borítékokat használtam fel, de egy csomagolópapírral befedett koszorúalapra kerültek a játékokat rejtő naptár elemek.

img_2600.JPG

Textillel, szalaggal is beburkolhatunk egy szalmaalapot, de úgy gondolom, hogy a lehető legegyszerűbb megoldás a borítékokhoz színben illő csomagolópapír felhasználása.

img_2603.JPG

img_2606.JPG

Egyszerűen feltűztem a borítékokat az alapra gombostűvel. A gombostűket azért előtte megbolondítottam. :-) Apró fa csillagokat ragasztottam a tűk fejére, majd lefestettem őket zöldre és egyetlen egyet pedig pirosra. Éppen ellentétesen, mint a hópelyheket.

img_2658.JPG

Majd helyükre kerültek a borítékok.

k5_1.jpg

k3_1.jpg

k1_1.jpg

Ez a koszorú-adventi naptár kerülhet asztalra, de akár belső térben levő ajtóra is, lényeg, hogy szem előtt legyen és emlékeztessen minket arra, hogy este egy nagy játék következik együtt, majd egy újabb nap, ami közelebb visz az igazi meglepetéshez. ;-)

Ha annyira kedves a minta, a forma, amilyenné tettük ezt a sajátos adventi várakozós naptárat, akkor eltehetjük jövőre is, megtöltve újabb játékokkal.

Itt megnézheted, hogyan, miből készült tavaly az adventi naptár:

Adventi naptár szokatlan formában

Ha kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon. :-)

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 Térkomponáló

 

 

Szólj hozzá

inspiráció dekoráció gyerekeknek anyagok kreatív ötletek technikák gyerekekkel kreatív ajándék alkotómunka otthon