2015. okt 26.

Beton és fa az asztalon

írta: Térkomponáló
Beton és fa az asztalon

Avagy őszutó a kertben

img_2150.JPG

Szinte nem akartam hinni a szememnek, amikor rápillantottam az időjárást előre jelző internetes oldalra, ugyanis egész héten kellemes, napfényes őszi időt jósolnak, ahogy az elmúlt hétvégére is ez volt a jellemző. Így tehát van és lesz is még néhány napig lehetőség minél többet a szabadban tartózkodni, rendezgetni a kertet, udvart, esetleg egy nagyobb sétát, túrát tenni közelre, távolra, kinek kinek kedve és lehetősége szerint.

Én az elmúlt hétvégén végre "kiszabadultam" a kertbe a közeli időszak esős napjai után, így a vasárnapi ebéd  kerti sütögetős formában készült el. 

Időközben pedig betonoztam és festettem  egy keveset, majd fotóztam is. ;-)

img_1984.JPG

A recept nem bonyolult, így szól:

Végy egy számodra tetszetős tányérformát, ami lehet akár egy műanyag tányér is, de bármi, amit öntőformának nevezel ki.

Ezt követően kavarj ki jó alaposan egy adag betont, amit önts bele a formába. Jelen esetben dekorbetont használtam, de a következő blogbejegyzés témáját már saját recept alapján készítem el hamarosan. ;-)

img_1989.JPG

img_1990.JPG

Egy másik, ugyanolyan formát, mint az alapforma rátettem a friss beton tetejére úgy, hogy a kettő közé műanyag fóliát is helyeztem. Erről később  fog kiderülni, milyen szerepe van a történetben.

img_2002.JPG

Amíg sült a hús és kötött a beton, elővettem egy villát és egy kanalat, természetesen fából készültek. :-)

img_2006.JPG

Melléjük pedig színes festéket "tálaltam" és hirtelen felindulásból hozzáfogtam a festéshez.

img_2015.JPG

Csak a nyelet díszítettem maszkolószalag segítségével.

img_2016.JPG

Mire megszáradt a festék, addigra a beton is megkötött és elkészült a gyűrt szélű betontányér.

img_2116.JPG

Ez az egész "betonöntősdi" remek játék, még felnőtteknek is, telve váratlan történésekkel, hiszen előre pontosan nem lehet kiszámítani, valójában milyen is lesz a tárgy, amit ugyan megterveztünk, de....

img_2118.JPG

img_2117.JPG

A tányér belső felületét egy kissé megcsiszoltam csiszolóvászon segítségével, de az alaposan ráncolódott szélekhez nem nyúltam. Sőt! Kifejezetten örültem a kellően rendezetlen redőzöttségnek. :-)

img_2119.JPG

A külső sima felület, de természetesen az öntőforma függvénye, hogy milyen textúrát érünk el. A lehetőségek korlátlanok és elrontani sem lehet a dolgot, hiszen minél eredetibb, megismételhetetlenebb felületet alkotunk, annál egyedibb és annál inkább a "miénk", a sajátunk lesz a tárgy. Bátran kísérletezhet bárki! :-)

img_2122.JPG

Most pedig néhány inspiráló kép a tányéralkotás elkezdéséhez. 

t2_3.jpg

t.jpg

t3_1.jpg

Én gyümölcsöket tettem rá. 

A legjobb csak úgy használni a betontányért, mint egy tálcát és az ételeket fóliára, műanyagra téve elhelyezni rajta, hiszen nem a hagyományos módon tisztítható, ha tisztítható egyáltalán. ;-)

Vagyis leginkább csak dekorációs célokra alkalmas, de arra nagyon! ;-)

t7.jpg

t1_1.jpg

A szedőeszközök új ruhája. A festett felület viasszal kezelt.

t4_3.jpg

t2_2.jpg

Nem hagyhattam ki, hogy ne mutassam meg a hibrid asztalkát, aminek a lába eredetileg teknőt tartó bak volt, míg a tetejére egy fa lapot nem rögzítettünk.

Sokaknak akad a környezetében régi, meglehet, már használhatatlannak tűnő tárgy, bútor, amit életre lehet kelteni egy kis ötleteléssel.

 

Bízva abban, hogy többen kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon. :-)

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

https://www.facebook.com/terkomponalodesign?ref=bookmarks

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 Térkomponáló

Szólj hozzá

beton inspiráció lakberendezés dekoráció technikák alkotómunka otthon