2018. jan 19.

Teaidő

írta: Térkomponáló
Teaidő

Tálca képkeretből, merített papírmozaik díszítéssel, akár teázáshoz.

img_0279.JPGMár régóta bolygatott a dolog, hogy lehetne papírból látványos mozaikot készíteni, azzal pedig valamit befedni. Gyerekkoromban, nem is egyszer, téptünk színes papírból darabokat és azokat ragasztottuk rajzlapra, így hozva létre egy-egy képet. Talán ez lehetett a kiindulópont, amikor úgy döntöttem, kipróbálom...img_0223_masolata.JPGEgy három részre osztott képkeretet terveztem mozaikdarabokkal díszíteni. A korábban tojástartókból merített papírokat készítettem elő a mozaikhoz. A papírmerítés lépéseit itt meg tudod nézni.

A keret két szélére pontosan kimértem a fogók helyét, ahova 2-2 luk került.img_0225_masolata.JPGElső lépésben a fakeretet lefestettem vanília és fehér színekkel. Figyeltem arra, hogy a festék ne fedje be teljesen a felületet, hanem kissé foltos maradjon.img_0227_masolata.JPGA kerethez hasonlóan jártam el a merített papírokkal is.img_0229_masolata.JPGA világos színek mellé egy kevés kékes is került. Ecsetnyomok formájában.img_0238_masolata.JPGA megszáradt papírt pedig feldaraboltam, mint a puzzle. Majd a keret, azaz a készülő tálca belsejébe ragasztottam.img_0240_masolata.JPGDecoupage ragasztót használtam. Amivel az egész keretet és a mozaikpapírt is bekentem, miután foltokban narancsos viaszpasztával is bekentem a tálcát.

A kifúrt lukakba pedig színben harmonizáló, nemez "fonalat" fűztem.

t8.jpgHa gyakoribb használatra szánjuk a képkeret tálcánkat, akkor mindenképp érdemes megerősíteni az alját. Illetve a lakkréteg ellenére a tisztításnál jó, ha körültekintőek vagyunk.t1_5.jpgt4.jpg

t6.jpg

t5.jpg

t7.jpgNagyon egyszerűen, könnyen és rövid idő alatt készíthetünk a fotókon látható és hasonló használati vagy dísztárgyakat otthonunk szépítésére mozaik díszítéssel.

Bátran kísérletezzünk az anyagokat, formákat és színeket illetően. Az eredményben biztosan örömünket leljük!

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

 

Szólj hozzá

újrahasznosítás lakberendezés technikák