2016. ápr 15.

Cipősdoboz ünneplőben

írta: Térkomponáló
Cipősdoboz ünneplőben

img_5387.JPG

Egyre több cipősdoboz vesz körül azzal a gondolattal karöltve, hogy "majd jó lesz valamire! " Úgy tűnik, gyűjtöm őket. ;-)

....és valóban, jól hasznosíthatók, ezerféleképp felhasználhatók dekorációs célokhoz vagy pedig praktikus tárolótárgyként

Tarthatunk bennük például ékszereket, írószereket, iratokat, de lehetnek csak dekoratív csomagolóanyagok is.

img_5310.JPGA dobozok lehetnek ilyenek és olyanok is, mintásak, egyszínűek, ezért mindenképpen érdemes "átszínezni" , mielőtt végleges használati helyükre kerülnének.

Amire szükség lesz:

- megfelelő méretű cipősdoboz,

-akrilfestékek,

-dekorgumi

- ragasztó

-ecsetekimg_5345.JPGDekorgumiból a doboz tetejéhez igazítva lemértem egy megfelelő méretű darabot.img_5351.JPGRáragasztottam. Az egész dobozt alapozófestékkel fedtem. A biztonság kedvéért két rétegben.img_5350.JPGEgy tavaszi ágat ábrázoló stencilt választottam, hiszen, most épp aktuális.;-) img_5353.JPGStruktúrpaszta segítségével készült el a domború minta.

A pasztával ebben a húsvéti bejegyzésben már találkozhattatok.img_5362.JPGSzáradás után következhet a színezés, festés.
Ha valaki gyorsítani szeretne a folyamaton, akkor jöhet a hajszárító! :-) Mogyoró,törtfehér és elefántcsont színeket használtam. (PENTART)
Remek árnyalatokat és hatást lehet elérni, ha egymáshoz "közeli" színeket keverünk össze.
img_5354.JPGEcset helyett most is egy szivacsos eszközzel pecsmeteltem össze a különböző festékeket.
A cél az volt, hogy megmaradjon a nyoma, a textúrája egyenetlen, rücskös legyen.
Izgalmas játék! :-)
img_5355.JPGimg_5357.JPGTalán még a képeken keresztül is érzékelhető a színárnyalatok összhatása, de az igaz, hogy a valóságban sokkal látványosabb!img_5360.JPGA cipősdoboz oldalát és alját már ecsettel festettem. Itt pedig próbáltam az ecset nyomait láttatni. Nem dolgoztam össze a különböző festékszíneket, hanem meghagytam a nyomokat.img_5364.JPGItt jól érzékelhetők az ecsetnyomok.img_5370.JPGAmikor elkészült a festés, száradás után viaszpasztát vittem fel a doboz tetejére finom, arany színben.img_5389.JPGA többi felületre pedig bronz paszta került. Egy kicsit "megszíneztem" a dekorgumi virágait is ezzel a pasztával.img_5379.JPGc1.jpgc2.jpgAkár ékszer-, bizsutartó is lehet  az átöltöztetett doboz.
Találtam egy darab színben passzoló műbőrt, amit csak beletettem a belsejébe, ezzel kibélelve az "ékszertartót".c4.jpgc3.jpgc6.jpg

 Bízom benne, hogy inspiráló volt ez a néhány fotó és a hétvégén tömegesen alakulnak át a  cipősdobozok kezetek nyomán. :-)

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.  

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá