2019. nov 08.

Gyertek haza ludaim!

írta: Térkomponáló
Gyertek haza ludaim!

Faleveles mécses Márton napjára

A címben szereplő fogó játék jutott eszembe a közelgő Márton nap kapcsán.

A néphagyomány szerint ehhez a naphoz több népszokás kapcsolódik és egy legenda, mely szerint Szent Márton egy libákkal teli ólban próbált elrejtőzni, amikor püspökké akarták választani, de a libák elárulták őt gágogásukkal.

Márton napján nagy lakomákat rendeztek, mivel ez az ünnep volt a karácsonyt megelőző negyven napos böjt előtti utolsó ünnep. Novemberben már le lehetett vágni a tömött libákat, így a Márton napjára készült ételek főként libából készült fogások voltak. 

A hagyományőrzésnek köszönhetően a november eleji ünnep apropóján mostanság is gyakran kerül ropogósra sült libacomb  ilyentájt a vacsoraasztalra.2_2.jpgÉn már egy hete túl is vagyok a szokásos Márton-napi libacomb adagomon, mivel akkor jártam egy hangulatos étteremben és kihagyhatatlan volt. Ha már november, ezért valahogy csak szerettem volna az asztalra tenni a libát.... 4_2.jpgNem érdemes bonyolult dologra gondolni, a történet végtelenül egyszerűre sikeredett. :-) Eszembe jutott, hogy tavaly vettem néhány új süti formát, köztük liba alakút is. Előkerítettem a formát és néhány színes falevelet.1_7.jpgA levélből sniccer segítségével kivágtam a liba alakját.3_3.jpgKaptam egy pozitív, 5_1.jpgvalamint egy negatív formát.8_1.jpgA levélből alakított libákat pedig üvegpoharakra ragasztottam kétoldalú ragasztó segítségével.7_1.jpgA poharakra pedig szalagot kötöttem.6.jpgBelsejükbe pedig egy-egy teamécses került.9_1.jpg

10_1.jpgEgy esti beszélgetés, teázás, de akár vacsora hangulatának fokozására készülhetnek a libamécsesek. Szerintem a kisebbek is szívesen segítenek a megvalósításban.11.jpgAkár kintre, ablakba,  teraszra, erkélyre is kerülhetnek a lámpások. 12.jpg

14.jpg

Még javában tart az ősz, színesednek a levelek, nyílik még néhány őszi virág. A lehullott őszi falevelek arra biztatnak, hogy őszi dekort készítsünk belőlük, mielőtt beköszönt a tél. 

Itt korábban készített őszi, bogyós, faleveles ajtódíszeket, itt pedig mécses ötleteket találtok. 

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

Szólj hozzá