2016. már 22.

Metál húsvét

írta: Térkomponáló
Metál húsvét

rockzene nélkül ;-)

h_1.JPGHabár, mehet a húsvéti dekor mellé a kemény ritmusú zene is, kinek kinek saját zenei világának megfelelően. de most nem a zene és az ünnep kapcsolatára gondoltam.

Akkor mitől is metál ez a húsvét nekem? Néhány pillanat alatt kiderül a fotók segítségével. :-)

A húsvét célegyenesében már a kisgyerekes családok többségénél lázasan zajlik a tavaszi ünnep néhány előkészülete, mint például a lakás átöltöztetése. Aztán előkerülnek a tojások is, az egyik legfőbb jelképei a tavaszi megújulásnak és a kreatív kezek munkája nyomán átalakulnak ajándékká. 

A világháló segítségével már számos díszítő eszköz, technika és módszer közül választhatunk, régi és új, romantikus és vadító ötletek tobzódnak a képeken. Különbözők és különösek a felhasználható anyagok is, amelyek színessé, egyedivé, harmonikussá vagy éppen dilis tárggyá teszik a tyúkproduktumot. :-)

Nem akartam lemaradni....

így keményre főztem, legalább 20-30 perc alatt néhány tojást.

tojas1.JPG
Valahol, valamikor hallottam, hogy a hosszadalmas főzés hatására egy idő után a tojás belseje kiszárad, de felelősséget ezért az információért hiteles forrás hiányában nem vállalok. :-)
 tojas2.JPG

A főzés után lehűtöttem a tojásokat, majd következett egy ecetes fürdő. Az volt a cél, hogy a lehető legtisztább héjfelületet érjem el.
 tojas3.JPG

Egy spatula segítségével struktúrpasztát kentem a héjra, aminek következtében az addig sima felület érdessé, struktúrálttá vált. A száradást hajszárítóval gyorsítottam, így percekben mérhető a folyamat. :-)

A struktúrpaszta kapható, de saját magunk is könnyen elkészíthetjük néhány alapanyag felhasználásával. 

-1/4 csésze hintőpor ( legalább 3-4 evőkanál)

-1 evőkanál folyékony ragasztó

-1 evőkanál fehér akrilfesték

- víz

Összekeverjük a hozzávalókat annyi vízzel, hogy sűrű, de kenhető állagú anyag keletkezzen. Az így kapott paszta hosszú ideig tárolható, sőt, akrilfestékkel színezhető is. Én magam nem próbáltam még a paszta elkészítését, csak rákerestem a receptre, de a mindenképp ki fogom próbálni. :-)

tojas4.JPG

Az egyik tojás héjára kent pasztát még megforgattam 3D porban, amivel még fokoztam a felületi egyenetlenséget.

tojas5.JPG

Itt pedig csak foltokban és az előzőekhez képest vastagabban kentem fel az anyagot, majd erre a rétegre is került a 3D porból.

tojas6.JPG

A gyorsított szárítás után következett egy alapozó réteg, aminek a száradását szintén segítette a meleg levegő.

img_4377.JPG

Következett a festés, ahol szabadon keverhetők a színek mindenkinek saját színvilága szerint.

tojas8.JPG

A festéket egy szivacsos "ecsettel" "cuppogtatva" vittem fel. :-)

tojas9.JPG

Itt jól látható a színek kavalkádja.

tojas10.JPG

Ezután következett az az anyag, ami miatt a címben a metál kifejezést használtam. Ez egy paszta, amit szétkenve a kialakított rücskös felületen metálos, fémes hatást érünk el. Annyira kellemes az illata is, mivel a hordozóanyag narancsolaj. A bőrről is könnyen eltávolítható szappanos, meleg vizes kézmosással.

t11.JPG

Következzenek a hangulatfotók, amelyeket inspirációnak szánok az egyedi ötletek, húsvéti teríték, egy-egy meghitt térrészlet kialakításához.

t12.jpg

A kertünkben bukkantam rá egy kicsi cserjére, aminek vékony ágain barkavirágok nyílnak.Néhány ágat letörve készült a barkaszalag és a tojásfészek.

t13.JPG

t14.JPG t15.JPG

t16.JPG t17.JPG

t19.JPG

t18.JPG

Bízom benne, hogy sokaknak már pörög a képzelete és alig várja, hogy alkalmas pillanatban átalakítson néhány tyúktojást vagy így vagy más technikával, de mindenképp felszabadult örömmel. :-)

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon. 

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 

Térkomponáló

Szólj hozzá