2015. dec 09.

Papírforgó és papírhajó az ünnepi asztalon

írta: Térkomponáló
Papírforgó és papírhajó az ünnepi asztalon

Hajtogatott gyerekjátékaink adventi szerepben

h.JPG

Biztosan sokan hajtogattak közületek papírcsákót, papírhajót, repülőt és szélforgót gyerekkorukban színes papírokból. Sokszor még vízre is kerültek az apróbb, nagyobb hajótestek és váltak az a folyékony anyag áldozatává, mivel egyszerűen szétáztak. :-) Többnyire elfelejtődtek ezek a játékok, helyükre műanyag társaik léptek.

Pár hete egy rokon kisfiú viszont örömmel húzta elő mindent rejtő papírdobozából és vidáman mutatta meg az apukájával papírból alkotott repcsiket. Legtöbb közülük csálén billegett a levegőben, amikor megpróbálta elröpíteni és talán egy akadt, amelyik hosszabb távot volt képes megtenni. :-)

Az erőlködő és bizonytalan repülő papírok emlékére következzen most egy "hajtogatós bejegyzés", amelyben a csomagolópapírból hajtott csónakok és a néhány napja merített papírból készített forgó adventi dekorációként mutatkozik be.

img_2800.JPG

Amire szükség van:

- vastagabb papírlap, karton

- "kenőfa"

- vasreszelékkel dúsított dekorációs felületkezelő anyag , amely akár rozsdásodásra is képes 

img_2807.JPG

A korábban merített papírlapból egy számomra megfelelő méretű kört nyírtam. Majd félbehajtva a sugarak mentén bemetszettem, de úgy, hogy a középpontban ne érintkezzenek egymással a metszésvonalak, ne szakadjanak ki a körcikkek.

Ha esetleg érdekel a merített papír története, itt megnézheted: 

 Last minute ősz, last minute falevél

img_2809.JPG

Egy kenőkés vagy lapos fadarab, spatula segítségével felvittem a vasreszelékes anyagot az érdes felületű papír egyik oldalára.

img_2811.JPG

Ezen a képen jól látszik a felület szabálytalansága, ami külön előny most.

img_2812.JPG

Míg néhány percig száradt a bevont papírlap, hétköznapi mécsesek oldalát is bevontam a vasreszelékkel.

img_2813.JPG

Végül ragasztóval rögzítettem a kör középpontjában a cikkek egy-egy csücskét, hogy megkapjam a forgó formáját.

p5_1.jpg

Ekkor jutott eszembe a jó öreg viaszos üvegem, aminek tartalmából egy szivacs segítségével szétszórtan kentem a papírforgóra. Szerencsére egész jó tartása van a merített papírnak, bírta a nyüstölést. :-)

p1_2.jpg

Papírforgó "átértelmezve", mécsestartó szerepben.

p3_2.jpg

Van egy nagyon régi, szögletes formára végződő porcelán tálaló tálam, ami most a fotózás és az ünnep érdekében asztaldíszként lépett elő. 

p2_2.jpg

A terítéket a fehérhez hangolva különösebb nehézség nélkül ünnepi hangulatot teremthetünk, akár egy beszélgetős karácsonyi reggelihez. ;-)
 img_2821_1.JPG

Úgy gondolom, hogy adventi koszorút sosem késő készíteni, lehet ez a dekoráció akár "utolsó pillanatos " is, de most még igazán időben vagyunk! :-)

img_2896.JPG

Nagyon-nagyon régen hajtogattam papírból. Hirtelen azt sem tudtam, hogy kezdjek hozzá, így gondolkodtató és kellemes érzés volt néhány csónakot meghajtogatni.

img_2903.JPG

Kerestem egy színben és mintában éppen kedvemre való csomagoló papírt, ami minősége miatt nagyon jó alapanyagnak bizonyult. Érdemes vastagabb, tartással bíró papírral dolgozni.

img_2906.JPG

img_2897.JPG

img_2902.JPG

Íme az első. :-)

img_2820.JPG

Nyáron behálózza a kertünkben levő falakat a vadszőlő. A hideg beálltával lehullanak az ősszel még színpompás vörösben játszó levelek, de télen is rejteget kincset a növény. A levelüket vesztett kapaszkodó indákból játszi egyszerűséggel és gyorsan formázhatunk koszorút. Most készítettem először ilyet és egyszerűen imádtam! 

img_2822.JPG

Ugye milyen szépek a tekergő szálak!?! ;-)

img_2828.JPG

Hozzám legközelebb a természetben megtalálható anyagok állnak, ezért is vagyok ilyen lelkes most is. :-) 

img_2826.JPG

Az előző gondolatom ellenére hozzányúltam a flakonhoz és fehér festékkel vékonyan befedtem az alapot. Néhol átüt az eredeti szín és jól van ez így. :-)

img_2912.JPG

img_2915.JPG

Krémszínű pamut fonalat tekertem lazán az alaptestre. 

p9.jpg

p7.jpg

Majd felragasztottam a papírcsónakokat és most is szerephez jutottak a hétköznapi mécsesek.

p8.jpg

p10.jpg

A tobzódást kerülve készültek az utolsó pillanatos díszek, amelyek bármilyen stílusú környezetbe beilleszthetők. A papírhajós történet akár mécsesek nélkül gyerekek szobájában, ajtóra függesztve is megállja a helyét.

Kívánok hangulatos készülődést, vidám percekkel teli alkotást a vállalkozó kedvűeknek!

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon. 

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 

Térkomponáló

Szólj hozzá

inspiráció lakberendezés dekoráció gyerekeknek anyagok adventi koszorú technikák kreatív természet alkotómunka otthon