2018. sze 14.

Színjátszó gyümölcstartó

írta: Térkomponáló
Színjátszó gyümölcstartó

Avagy moha egy régi bútordarabból, üvegtálból és virágcserép alátétből készült gyümölcstartón

img_3148.JPGA napfény még erővel pásztázza a kerteket, de a reggelek és esték már csípősek, a levelek pedig lassan vesztik telt színeiket, zsugorodnak szárazzá.

Akár egy költő is írhatta volna ezeket a sorokat, de csak én voltam. Ez a kicsit lírai gondolat jutott eszembe a most kezdődő őszi napok közeledtével.  Nézzétek el nekem kedves olvasók ezt a melankóliát, de annyira szeretem ennek az évszaknak a hangulatát, színvilágát, hogy nem csoda, ha elragadnak a szavak. 

Ilyenkor sokan próbálják ezeket a természetes színeket, hatásokat visszaadni saját környezetükön, otthonukon keresztül. Tanúsíthatom, mivel napok óta több ismeretlen ismerősöm is őszi dekorokkal, lakberendezős tippekkel árasztja el a nevezetes internetes oldalt és tagadhatatlan, árad, még képeken keresztül is, a barátságos hangulat.m1_3.jpgA nyitó gondolat mellé szorosan kapcsolódik a puszta valóság is, az a valahonnan származó bútordarab, amit már jó ideje kikészítettem, hogy életre keltek. 

Lábjegyzetben fűzném ide, hogy ebben a blogbejegyzésben egy korábban készült gyümölcstartó képei láthatók, ahol szintén hasonló régi bútordarab a főszereplő, de a hatás tavaszias. Valahol a bejegyzések között pedig megbújik még egy gyertyatartó is töröbb bútordarabból.img_3127_masolata.JPGAz őszi színskála, a gyümölcsök hatására az jutott az eszembe, hogy egy gyümölcstartó "pillérjeként" használom fel a fenti múlt darabot. Ehhez segítségül hívtam egy kisebb virágcserép alátétet, amit a fához hasonlóan világos, bézses festékkel fedtem.img_3129_masolata.JPGA harmadik elem ebben a kompozícióban pedig egy üvegtálka.

Mindhármat összeragasztottam és a Pentart moha és pázsit effekt pasztáival színfoltokat vittem fel szabálytalanul az így létrejött tartóra.

Ezek krémes állagú, vízbázisú festékek, jól keverhetők, igazán könnyű velük dolgozni. Füves, pázsitos hatás érhető el velük, bár én igazából valami buja, tobzódó, de az elmúlásra is emlékeztető benyomást akartam kelteni.img_3134_masolata.JPGStencilező ecsettel először a világosabb, majd a sötétebb zölddel festettem be a gyümölcstartót. Csak két színt használtam, de azokat jócskán keverve.img_3136_masolata.JPGMég száradás előtt hőlégfúvóval kell kezelni a festéket, aminek hatására felpuffad, plasztikussá válik az anyag.Ezt a lépést én hajszárítóval követtem el.

Ha jól, "szálasan" vittük fel az effekteket a fára, cserépre, üvegre, akkor valóban mohára emlékeztető felületet kaphatunk.
m6_1.jpgMiután megszáradt az anyag, néhol visszacsiszoltam a bézs színű festéket a fáról és a cserépről, majd itt-ott bronzos antikoló pasztával egy kevéske csillogó színt vittem bele.m10_1.jpgAz elkészült gyümölcstál teljes életnagyságában.m9_2.jpgEz az egyik kedvenc fotóm, ahol jól látszik a "mohafelület".m3_3.jpg

m5_2.jpgGyümölcsökkel, őszi levelekkel kellemes színfoltot teremthetünk akár egy nyár végi, ősz eleji kerti beszélgetés közben.m4_1.jpg

m7_1.jpgIgyekeztem a felfokozott, őszt váró hangulatomat ezen az egyszerű, könnyen megvalósítható tárgyon keresztül átadni. Talán hatott. A hangulatfotókkal kívánok kellemes alkotást mindenkinek, aki festéket, ecsetet ragad a kezébe!

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

Szólj hozzá