2018. már 30.

Húsvéti tojások nemezbundában

írta: Térkomponáló
Húsvéti tojások nemezbundában

Tojásdíszítés tűnemezeléssel

xx_1.JPG

A cím talán nincs is oly messze a valóságtól, hiszen az ablakon kinézve, az előrejelzés bizonyzalanságát ismerve akár még hó is eshet. Azért bízom benne, hogy az idei tavaszi tél elmarad, de ettől függetlenül jól áll a húsvéti tojásnak a nemezborítás.

A nemezelés igen régi időkre nyúlik vissza. Már több ezer évvel ezelőtt készültek nemezből használati tárgyak, ékszerek. Szkíta régészeti leletek között is találtak nemez tárgyakat, vélhetően ékszereket. A szkíták voltak azok, akik legkorábban kezdtek el nemezt használni.

Úgy tűnik, hogy mostanság  újra kezd teret hódítani a nemez, mint alapanyag és a belőlük készült használati, dekorációs tárgyak. Nem olyan régen került nekem is a látóterembe ez az anyag és be kell valljam, egyre jobban kedvelem. Már itt a blogon is találkozhattatok nemezből, azaz gyapjúfilcből készített tárgyakkal. Készítettem belőle tálkát és egy tavaszi koszorút.

Most pedig a húsvét jelképét, a tojást öltöztettem nemezbe. A technika, mivel készültek a tojások, tűnemezelés. Első hallásra talán ördöngősen hangzik, de ettől egyszerűbbet nehezen tudnék elképzelni és ráadásul élvezetes is a folyamat. Bár, a kezem, vállam kissé elfáradt. Nézzük, hogy is készül az emlegetett nemeztojás! A folyamat bemutatásán túl a kitartó olvasóknak blogbejegyzés végén mutatok néhány húsvéti asztaldísz ötletet is használati tárgyak segítségével.img_1385_masolata.JPGSzükségünk lesz hungarocell tojásokra, tetszőleges színű nemezre, nemezelő tűre.img_1347_masolata_masolata.JPGSemleges, szürkésbarna nemezt választottam, amiből egy kisebb, tenyérnyi darabot téptem. Becsomagoltam vele a tojást, majd a tűvel szurkálva összedolgoztam az anyagot úgy, hogy kellően tömör legyen.img_1357_masolata.JPGMás, mondjuk nyers színből vékony szalagot téptem, megsodortam, majd rádolgoztam a tojásra az eltervezett minta alapján.img_1361_masolata.JPGNéhány tűszúrással rádolgozható a vékony " vonal".img_1364_masolata.JPGKészül a minta a nemeztojáson.img_1379_masolata.JPGA díszítés tetszőlegesen folytatható, variálható. Én próbáltam autentikus mintát megvalósítani, de csak kisebb eltéréssel sikerült, mivel kicsi volt a felület.img_1394_masolata.JPGEgy másik tojást nyers színnel fedtem be, ez adta az alapszínt.img_1399_masolata.JPGA tetejére dolgoztam egy réteg szürkésbarnát úgy,img_1401_masolata.JPGhogy hullámokat alakítottam ki.n1_2.jpgAz elkészült tojások.img_1405_masolata.JPGEgy harmadik tojást pedig színesre nemezeltem. A kiválasztott színeket "összekevertem",img_1406_masolata.JPGmajd következett a csomagolás és tűzés.img_1409_masolata.JPGA színek, foltok véletlenszerűen alakultak ki.to3_1.jpg

to1.jpg

to2.jpg

n1_3.jpgAhogy ígértem, jöhetnek a kuglófsütő, szita, gyümölcskenyérforma felhasználásával készült asztaldíszek fotói. Itt pedig megnézhettek még több, húsvéti terítéket természetes alapanyagok felhasználásával.to21.jpgKevés zöld, azaz moha, sárga papírvirágok, csavart mogyoró ága és a nemezelt tojások.to24.jpgA régi, már használaton kívüli sütőformában.to23.jpgKuglófsütő töltve húsvéti dekorációval. to25.jpgA sor végére hagytam a kedvencem, a szitát, amibe színezett rafia szálakat tettem a tojások köré.

A hagyományok szerint nagypénteken, nagyszombaton festették a locsolkodóknak szánt húsvéti tojásokat. Elő tehát a tojásokkal, tojásfestékkel! A hétfői locsolkodáshoz pedig kívánok kellemes készülődést és vidám pillanatokat.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

 

Szólj hozzá

húsvét lakberendezés dekoráció technikák gyerekekkel