2015. máj 10.

Bedobozolt pozsgások

írta: Térkomponáló
Bedobozolt pozsgások

Avagy varjúháj és kövirózsa a falon függesztve

Hosszas hallgatás után elsőként egy régi-régi vágyam próbáltam ki. Az interneten keresztül már többször és többféleképpen találkoztam "élőképekkel", azaz külső és belső terekben elhelyezett, növényekből álló "képekkel".

Egy régebbi blogbejegyzésben fotók sorát mutattam meg hasonló megoldásokról. Ha van kedved, itt megnézheted. :

Zöldellő falak

Izgatott a gondolat, hogy nézhet ki a valóságban, illetve egyáltalán képes-e megélni függőlegesen lógatva a zöld növények egységes felülete. 

img_9842.JPG

Így addig kutakodtam, míg megtaláltam egy hobby boltban a számomra megfelelő fa dobozt.
Úgy tűnik, egyszerre többet is. :-)

img_9841.JPG

Először natúr felületűnek képzeltem el a dobozt, de aztán meggondoltam magam, így mentazöld és kávébarna színeket felhasználva a festés mellett döntöttem.

img_9845.JPG

Mindenféle előre eltervezett ötlet nélkül szabadon összekevertem a doboz felületén a két színt.

img_9848.JPG

img_9850.JPG

Végül viaszréteggel kezeltem.

img_9852.JPG

Eredeti elképzelésem az volt, hogy a doboz belsejébe alumínium tálcát teszek vízzárónak, amit grillezésnél szokás használni, de egyszerűen nem kaptam. :-)

Így maradt egy habtálca, amit egy ételrendelés után rejtettem el "hátha jó lesz valamire " alapon. Alá azért egy vastagabb anyagú reklámtáska darabja is került.

img_9853.JPG

Majd következett a virágföld.

img_9858.JPG

Záró rétegként pedig nagyobb lukú szúnyoghálót használtam, amit nem ragasztottam, hanem egyszerűen a habtálca alá gyűrtem a széleit. Ennek szerepe, hogy megfogja a földet, miközben "lóg" a dobozkert. :-)

img_9864.JPG

Végül elrontottam az egészet egy olló segítségével. ;-)

img_9863.JPG

Ezt követően következett az ültetés sorjában. Nem mondom, hogy könnyen megvalósítható művelet volt, mivel a növényekkel nem lehetett a legfinomabban bánni, de ép zölddel megúszták. ;-)

img_9865.JPG

d1.jpg

Több helyre elhelyezve néztem meg, hogy is mutat a dobozba terelt zöld növénycsoport.

d2.jpg

d3.jpg

Készítettem fotókat a kertben.

d4.jpg

Illetve a lakásban is.

d5.jpg

Jól látszik a doboz antikolt hatású felülete. Nekem igazán bejön ez a szín. ;-)

d7.jpg

d6.jpg

Talán közületek többen találtak kedvükre való helyszínt a fotókon keresztül ennek a kísérletnek. Ami valóban az, csak később fog kiderülni, hogy mennyire bírják a nem szokványos körülményeket ezek a pozsgások.

Úgy gondolom, hogy a vízpermetezés jól jöhet a növénycsoportnak, illetve időnként érdemes leemelni a helyéről és fektetett formában kicsit meglocsolni a földjét. Mivel pozsgásokról van szó, amelyek szárazságot tűrőek, így ezt nem kell annyira gyakran megtenni.

Ha valaki esetleg kipróbálná és hasonló növényképet készítene, szívesen veszem a fotót az elkészült dekorációról. :-)

Ötlet ráadásként pedig a türelmesebbek, a bíbelődést kedvelők megvadíthatják a dobozt egy rögtönzött kerettel is, ami a doboz szélétől kinyúlva nagyítja azt. Ez lehet egy régi, kedves képkeret, de egy barkácsboltban, asztalostól beszerzett dekorléc is megteszi.

Ha pedig tetszett a bejegyzés, érdekelnek "otthon ötletek", dekorációs megoldások, megtalálsz itt, a Facebookon is. Csatlakozz hozzánk! :-)

 

Szólj hozzá

inspiráció lakberendezés dekoráció kreatív ötletek kreatív ajándék kreatív természet alkotómunka otthon