2018. feb 23.

Pet palackok újratöltve

írta: Térkomponáló
Pet palackok újratöltve

Újrahasznosítás színesben

Mielőtt még komolyabb környezetvédelmi, egészségügyi vitát robbantana ki a fenti cím, gyorsan leszögezem, hogy nem házi limonádéval, citromos teával tervezem megtölteni a már egyszer használt palackokat.

Tisztában vagyok ezek egészségre ártalmas kockázatával, meg az amúgy is kevésbé eredeti, így egész másra gondoltam. Főleg akkor, amikor a jó ideje gyűjtögetett üres műanyagokra néztem, hogy tényleg kellene kezdeni már velük valamit...

Ha mást nem, legalább kidobni a szelektív gyűjtőbe.img_1110_masolata.JPGMivel a borongós, csapadékos február vége nem igazán engedi a kertben kapirgálást, így maradt az alternatív megoldás. Nincs más, mint a szobakertészkedés, ha mindenképp virágra vágyunk.

Mivel minden évben vagy veszek, vagy magam ültetek néhány hagymás növényt benti felhasználásra, ez most sem maradhat el. A palackok pedig tökéletesen megfelelnek "díszburkolatnak" a rögtönzött hagymatartók elfedésére. img_1003_masolata.JPGA megfelelő méretűre levágtam a palackokat, majd Pentart primer alapozóval fedtem őket.img_1017.JPGMíg száradtak, addig Pentart elefántcsont gyanta szett segítségével szilikonformában készítettem felragasztható indás díszt.

A gyanta szett dobozában megtalálható a felhasználás menetének pontos leírása , de egy korábbi bejegyzésemben már részletesen megmutattam, hogy készül, mire kell figyelni. Itt megnézheted.img_1027.JPGFelragasztottam, ami azért nem volt egyszerű történet. Többszöri próbálkozást követően maradt a kissé kockázatos forró ragasztós módszer. Megoldható, ha kellő figyelemmel és gyors reakcióval éppen eltaláljuk azt a pillanatot, amikor a ragasztópisztolyból kiáramló folyékony gyanta már nem forró, de még képes a ragasztásra és ekkor, csakis ekkor rányomjuk a kívánt helyre a palackon. Ha minden igaz, akkor nem rántja össze a ragasztó a műanyagot.img_1030.JPGRagasztást követően kapott egy újabb alapozó réteget a felület.img_1031.JPGMajd következtek a színek. A Pentart akrilfestékek közül egy világoskékkel és egy erősebb zölddel színeztem az egyik palackot.img_1033_masolata.JPGGyors mozdulatokkal, ecsettel dolgoztam,img_1036_masolata.JPGmajd egy szivacsecset segítségével összedolgoztam a két színt.img_1037.JPGA másik palack pedig Pentart kőhatású paszta bevonatot kapott. img_1038_masolata.JPGA cement és homokkő pasztákat ütögető ecsetmozdulatokkal dolgoztam össze, hogy minél plasztikusabb, rücskösebb felületet kapjak.img_1053.JPGSzáradás után az egyik flakont bitumenes, a másikat pedig arany narancsolajos antikoló pasztával vontam be. Ennek az utóbbinak isteni az illata!img_1044_masolata_1.JPG

img_1062_masolata.JPGKözelről jól látszik az érdes, kőhatású felület.p1_4.jpg

p2_4.jpgA síkból kiemelkedő indás minta különösen szépen mutat a pasztás bevonat hatására.p3_4.jpg

img_1083.JPG

img_1098_1.JPGAz üres palackok házilagos újrahasznosításának egyik módja lehet a most bemutatott "kaspó" ötlet.

Természetesen az itt látottakat csak inspirációnak szántam, mindenki saját elképzelése, fantáziája szerint díszítheti, színezheti a palackokat. Úgy gondolom, hogy a variációk száma végtelen.

 

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

 

 

 

Szólj hozzá