2018. máj 18.

Zománcos edények újraélesztve

írta: Térkomponáló
Zománcos edények újraélesztve

img_2035_masolata.JPG

Már nem is tudom, mi volt az indítópontja a bejegyzés létrejöttének. Talán a bontásra ítélt ház padlásáról előkerült zománcos edénykék. A kicsi lábos, ami szinte a tenyérben is elfér és a mérőedény az ütött- kopott zománcos felületükkel. 

Egyből tudtam, hogy virágtartónak szeretném ezeket a használt vagy inkább elhasznált tárgyakat, de nem szerettem volna úgy, ahogy kinéztekimg_1958_masolata.JPGAzaz kellett valami megoldás az átszínezésükre. Semmiképpen nem akartam a hagyományos zománcfestékeket használni, mivel sem a színválasztékuk, sem a fényük nem igazán tetszik. Matt változatban pedig még kevesebb a színlehetőség. Természetesen a színkeveréssel is szerettem volna megpróbálkozni az edények felületén.

Véletlenül találtam rá a Pentart egyik új termékére, a dekor zománcfestékre, ami azzal kecsegtetett, hogy alkalmas fém felületek befedésére zománcos hatást eredményezve. Gondoltam, kipróbálom. img_1960_masolata_1.JPGAz erősen lestrapált felület befedését így első ránézésre lehetetlennek gondoltam.img_1962_masolata.JPGMajd az alapozó réteg száradása után meglepődtem, hogy már az első réteg dekor zománc fedni kezdte az edényt.img_1966_masolata.JPGKét réteg elefántcsont színt követően country kék és türkizkék színekkel díszítettem az edényeket. Amíg az elefántcsont színű festékréteg borította csak a felületet, látható volt egy finom selyemfény a festékrétegen. Miután keverni kezdtem a színeket, megszűnt ez a hatás. Igazán homogén felületet nem is adott így a festék, hanem kissé barázdált maradt a felszín.img_1973_masolata.JPGA zománchatás így nem teljes, de én nagyon kedvelem az összekevert színek felületjátékát.img_1978_masolata.JPGSzínek még száradás előtt.img_1979_masolata.JPGEcsettel egy kicsit átnyúltam a türkiz színnel az edény aljára is.img_1981_masolata.JPG

img_1984_masolata.JPGMiután megszáradtak a rétegek, a mérőedény oldalára sablon segítségével türkiz festékkel egy kisebb mintát vittem fel. f5_1.jpgVégül belekerültek az edényekbe a növények. Pozsgásokat ültettem mindkettőbe. Úgy hiszem, hogy ezeknek az igénytelen, de annál inkább látványos és izgalmas formájú növényeknek elég életteret tudnak biztosítani a felélesztett tárgyak.f1_2.jpg

f2_1.jpg

f4_3.jpg A festék leírásában olvastam, hogy nem igényel további felületkezelést. Majd kiderül. ;-)

Egyelőre fedett helyre, ablakpárlányra tettem a növénytartókat. Van egy másik fém tárgy is, aminek felületén szeretném kipróbálni még ezt a festéket. Szintén virágtartó lenne belőle, de már a szabad ég alatt. 

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

Szólj hozzá

újrahasznosítás virágok lakberendezés technikák virágcserép