2017. sze 15.

Kaméleon asztal

írta: Térkomponáló
Kaméleon asztal

Avagy tömegcikkből egyedi

img_8559_masolata.JPGEgyből magyarázkodással kezdem a címet. Nem, nem egy ismert bútormárkáról van szó, legalábbis remélem, hogy nem létezik ilyen. Egy közönséges, IKEA-ban vásárolt dohányzó asztal lesz a főszereplő, ami eredetileg fekete volt és nagyon unalmas.

Itt lép be a kaméleon, mivel erős átváltozáson ment keresztül, ami jellemzi a kaméleon bőrszínét. Ráadásul eléggé foltosra is sikeredett.img_8483_masolata.JPGMár néhány éve álldogált a számára kijelölt helyen, egy-két ütésnyom is díszítette a felületét.img_8484_masolata.JPGRégóta készültem átalakítani, de a sok ötletből valahogy egyiket sem valósítottam meg. Aztán a múlt héten kezembe került a PENTART kőhatású pasztája, amivel egy irattartót díszítettem. Itt megnézheted.

Már akkor elhatároztam, hogy kipróbálom ezt az anyagot az asztallapon is. Maszkoló szalaggal elválasztottam a festendő területet.img_8494_masolata.JPGAz egyik darab kivételével lágy krémfehér akrilfestékkel befestettem az asztalt primer alapozó használata után.img_8498_masolata.JPGAmikor megszáradt a két rétegben felvitt akrilfesték, következett a kőhatású paszta bevonat.img_8509_masolata.JPGEgy spatula vagy festőkés segítségével kenhetők, keverhetők a színek.img_8527_masolata.JPGVastagabban vittem fel az anyagot az asztal lapjára, így száradás után rücskösebb, plasztikusabb felületet kaptam.img_8529_masolata.JPGMiután megszáradt- az asztal alatt lapuló segítség közreműködésével- megcsiszoltam az eléggé érdes felületet. Első körben finoman megdörzsöltem egy drótkefével, majd jöhetett a csiszolóvászon.a3_2.jpgAz amúgy kísérletezésnek számító kivitelezést feszült figyelemmel szurkolta végig további két résztvevő is.

A csiszolás után még néhány ponton kijavítottam a keletkezett sérüléseket, majd vízbázisú matt lakkal bevontam az egész asztalt.a7_2.jpgAzt hiszem, szembetűnő az átalakulás.a4_2.jpgNéhány hangulatkép a kaméleon asztalkáról, ami visszakerült eredeti helyére, a galériára.a.jpgA csiszolás ellenére is megmaradt kissé plasztikusnak a felület, ami egyáltalán nem zavaró.

Talán még egy pohár sem billenne fel rajta. Tesztelem. :-)a2_2.jpg

a1_2.jpg

Óvatosan kell bánni az ilyen és ehhez hasonló átalakításokkal, mert könnyen rá lehet kapni. Főleg a festésre. Már tudom is, mi a következő bútordarab, ami új színben fog tetszelegni.

Ha eddig még nem, akkor remélhetőleg most többen kedvet éreznek ahhoz, hogy kipróbálják a kőhatású pasztát. Tényleg izgalmas. 

 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá

átalakítás lakberendezés technikák