2017. máj 19.

Cserepező

írta: Térkomponáló
Cserepező

Maszkoló szalag segítségével egyedi külsőt ölthet a tucat agyag virágcserép.

img_2682.JPGA múlt héten végre sikerült felköszöntenem a barátnőmet, aki amúgy április végén ünnepelte a szülinapját.

Mindenképpen szerettem volna valamilyen virággal is meglepni, de nem vagyok vágott virág hívő, inkább a cserépben utazók állnak közel hozzám.

A téli ünnepeken természetes, hogy zöld leveles virágot adok ajándékba, de a tavaszi virágok áradatával már előnyt élveznek a színesek.

A megfelelő alanyra vadászva bóklásztam a piacon és meg is leltem az ütős példányt, méghozzá párban. A színek közül a narancs és a "krémfehér" jött be leginkább. Lentebb kiderül, milyen virág került a cserepekbe.img_2641_masolata.JPGKét agyagcserepet alapoztam,img_2653_masolata.JPGmajd a száradási időt kihasználva maszkoló szalagból mintát vágtam ki sniccerkés segítségével. Először ollóval próbáltam, de minduntalan az élekre ragadt a szalag.img_2661_masolata.JPGEkkor jutott eszembe, hogy ráragasztom a maszkoló szalagot egy darab plexire, majd azon vágom ki a formát.

Gyors és könnyen megvalósítható így bármilyen minta, amit azután tetszőleges alapra ragasztva sablonként használhatunk. Az eredmény pedig olyan díszítés lesz, amely egyik erkélyen, teraszon, kertben sem jön csak úgy velünk szemben. :-)

Korábban sablonfestéssel  készült fűszereknek egy kisebb erkélyre mintás cserép. Itt megnézheted.img_2667_masolata.JPGMiután megszáradt az alapozó, az egyik cserép narancs, a másik csontfehér színt kapott.

Az alapszínek száradása után ráragasztottam a cserepekre a sablont és az alaptól ellentétes - csontfehér illetve narancs színnel - festettem be a cserepeket.cs1_1.jpgLakkozás előtt még durva csiszolópapírral megdörzsöltem a felületet, hogy az ecsettel hagyott vonalas nyomot még jobban megerősítsem. Semmiképpen sem szerettem volna szabályos, teljesen homogén színfelületet kapni.

Az valahogy túl szép! ;-) cs3_2.jpgEllentétek együtt.cs4_3.jpgA narancs és a krémszínű dáliákat beleültettem a cserépbe, természetesen az ellentétes színűbe.cs6_1.jpgHa több, hasonló színvilágú, játékos mintázatú cserepet festünk maszkoló szalag bevonásával, akkor egész hangulatos virágcsoportokat hozhatunk létre. Magunk és a szemlélők örömére! :-)

Meglehet, néhol megfolyik a festék, megbillen a minta, más szín születik, mint amit várunk, de pontosan ez teszi a tömegesen kapható, sokszor jellegtelen tárgyakat valóban a sajátunkká. Bátran ecsetre fel!

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá

lakberendezés kaspó virágcserép kreatív ajándék festés maszkoló szalaggal