2016. jún 09.

Balkon zöldítő

írta: Térkomponáló
Balkon zöldítő

Avagy fűszerek és vízi növények cserépben néhány négyzetméteren

img_5809b_masolata.JPGHódít újra a nyár, így hullámokban támad a meleg is. A napfény hatására egyre több körülöttünk a színes és a zöld, gondolok itt a növényekre, virágokra. :-)

Emlékszem, amikor néhány évvel ezelőtt egy harmadik emeleti lakás terasza volt kert hiányában számomra csak az a hely, ahol a szabad levegőt az otthonhoz csatoltan élvezhettem családommal együtt, szinte mozdulni sem lehetett a kipakolt cserepes növényektől, erkélyládáktól. Akkoriban még nem volt "koncepció" számomra az elrendezésükben, a színekben. :-)

Azóta ez megváltozott. Sokakhoz hasonlóan élvezettel telepítek, ültetek, rakosgatok, locsolok és tápoldatozok. Van már "koncepció" az elrendezésben és a színekben is. ;-)

Időközben felnőtt a lányom, aki egyetemistaként lakik, él, tanul valahol messze. Ő is kedveli a zöldet, a színeset és természetesen a  meleg elleni hűsítőket, melyek leginkább citromosak, mentásak, ízesek és talán még színesek is. :-)

Adott számára egy kisebb balkon, ahova igyekszik becsalogatni a természetet.

.....és tegnap anyukája megjelent nála két nagyobb méretű, megtöltött cseréppel.... :-)

img_6330.JPGAz egyik egy agyagcserép volt, amit természetesen festéssel díszítettem.img_6331.JPGA sablonok közül a fent látható mintát választottam ki.img_6333.JPGimg_6347.JPGMajd előkerültek a színek.img_6346.JPGA Pentart elefántcsont színű akril festékével lazán, nagy ecsetmozdulatokkal felvittem egy réteget a cserépre. Néhol nem is fedte teljesen be a felületet, de az volt a célom. :-)img_6345.JPGimg_6349.JPGMiután megszáradt, türkizzölddel foltokban ráfestettem az alapra.img_6350.JPGMielőtt bitumen pasztával is kezeltem volna az egész cserepet, finomabb csiszolópapírral átdörzsöltem a festett részt. Kicsit kopottas hatást akartam elérni.img_6351.JPGMár csak a föld és az ültetés volt hátra.img_6359a.JPGA fűszerkertemből kivettem néhány tő citromfüvet és mentát, hogy új élőhelyükre kerüljenek.

Azt hiszem, egy kis magyarázatra szorul a fenti fotó. Nem, nem egy elszáradó, beteg növényt láthattok, hanem egyszerűen elszórakoztam a képszerkesztővel és átszíneztem. :-)img_6356.JPGItt már látszik, hogy nagyjából minden rendben a növényekkel.:-) img_6378.JPGA szállítást követően pedig elfoglalta a helyét a mini fűszerkert.img_6338.JPGHa még emlékeztek, a blogbejegyzés elején két cserépről tettem említést. Itt lép színre a másik cserép, ami pedig egy vízkék műanyag volt,img_6339.JPGamit a balkonra kerülve vízzel img_6385.JPGés kisebb cserépbe ültetett vízi növényekkel töltöttünk meg. A földet pedig nagyobb kövekkel igyekeztünk takarni. A vízbe algásodást gátló folyadékot is tettünk.  Kerülhet bele kisebb méretű csobogó is, de nekem nem sikerült eddig még beszereznem olyat, ami elfért volna.img_6407.JPGNincs más hátra, mint élvezni a látványt, várni, hogy elszaporodjanak a vízi növények és bízni abban, hogy ez meg is fog történni. ;-)img_6399.JPGKövetkezzen néhány motiváló fotó. img_6406.JPGimg_6428.JPGimg_6430.JPGRemélem, hogy kedvetek támadt, akár néhány négyzetméteren is, zöldíteni. Közeleg a hétvége, így semmi akadálya az otthonszépítésnek. ;-)

 Ha gondoljátok, akár bizonyító erejű képeket is küldhettek a végeredményről IDE.

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá

lakberendezés dekoráció kaspó virágcserép kreatív ajándék sablonfestés