2017. jan 27.

Én kis kertet kerteltem

írta: Térkomponáló
Én kis kertet kerteltem

nagykep_masolata.jpgVirághagymát ültettem. ;-)letoltes.pngEz a kedves magyar népdal jutott eszembe, amikor egyik nap egy marketben még éppen kizöldülő virághagymák kerültek a szemem elé. Kint még javában zajlik a tél, de az ember ilyenkor már igen csak vágyik a napfényre, illatokra, a tavasz hangjaira. 

Amikor erős már bennem ez az érzés, egyszerűen körberakom magam jácint, krókusz, nárcisz cserépbe, kisebb ládába ültetett hagymáival és lelkesen várom a színeket, illatokat. 

A cserepet, a fa ládákat természetesen a mindenkori, "éppenhangulatomnak" megfelelően díszítem. Ahogy most is tettem a birtokba vett növényekkel.img_9897_masolata.JPGimg_9902_masolata.JPGEgy kisebb méretű fa láda, tetszőleges színű akril festékek, egy, a láda méretének megfelelő méretű fólia darab, virágföld, virághagymák, virágkötő drót, kisebb karton papír és természetesen ecset szükséges a kivitelezéshez.shimmering-substance.jpgDíszíteni kisebb, nagyobb tárgyakat ezerféleképpen lehet.

Nekem most inspirációt Jackson Pollock amerikai festőművész művei adtak. A színek kavalkádja, látszólagos rendetlensége keltette dinamizmus mindig magával ragad. A különleges festési technikával, a festék fröcskölésével, csorgatásával, kaparásával készült képeken  különös faktúra kel életre.reflection-of-the-big-dipper.jpghttp://www.jackson-pollock.org/shimmering-substance.jspimg_9905_masolata.JPGA képek által keltett lendülettel kezdtem hozzá a festéshez. img_9908_masolata.JPGMost nem alapoztam le a dobozt, hanem egy zöld árnyalattal kentem le, de csak foltokban, nem teljesen fedett a festék. Száradás után pedig fehérrel fedtem a doboz teljes felületét.  Végül pedig visszacsiszoltam a festékszínekből.img_9928_masolata.JPGSárgát, zöldeket és kéket választottam a mintázáshoz.img_9932_masolata.JPGimg_9934_masolata_1.JPGFestékfoltokat vittem fel a dobozra,img_9939.JPGmajd egy virágkötő drót segítségével széthúztam, összekevertem a különböző színeket. Száradás után pedig repesztőlakkal is kezeltem a felületet, hogy még inkább mozgalmas legyen.img_0674_masolata.JPGAz elkészült ládába fehér és lila jácint hagymák kerültek.  

Már korábban is készítettem virágládát, amit pozsgásokkal ültettem tele.

A láda aljába került a fólia, majd arra rá a virágföld. Még azt javasolnám, hogy érdemes a doboz belsejét a függőleges lapokon fentről egy kisebb területen lakkal lekenni, hogy a nedvesség ne tegyen benne kárt a fólia szélénél. Egyébként én az egész belsejét nem kezeltem lakkal.img_0705_masolata.JPGLézernyomtatóval kör alakú virágfüzéreket nyomtattam, amibe feliratokat szerkesztettem. Ezeket a mintákat pedig transzfer technikával kisebb méretű kartonlapokra vittem át.img_0709_masolata.JPGA kinyomtatott mintát, ha feliratos, mindenképp tükrözzük, különben fordítva jelenik meg a szöveg. Helyezzük az átvinni kívánt mintát színével arra a felületre, amin meg fog jelenni és a papír hátulját kenjük be transzferáló oldattal. Fülpiszkáló segítségével szoktam bekenni az oldattal a mintát, de ügyelni kell arra, hogy ne legyen sok a folyadék, mert akkor megfolyik a minta. Egy fa vonalzóval szoktam jól átdörzsölni.img_0718_masolata.JPGimg_0719_masolata.JPGA papírkorongokat narancsolajos antikoló pasztával finoman bekentem. Virágkötő drótot erősítettem a hátoldalukra, aminek segítségével a virágládába szurkáltam a táblákat.img_0683_masolata.JPGk1_6.jpgk2_4.jpgk3_3.jpgk4_2.jpgk5_7.jpgk7_4.jpg

Kontraszt.

A hangulatképekkel, a tavasz és a tél kontrasztjának hangulatával kívánok kreatív, tavaszt csalogató alkotásokat a hétvégére. ;-)

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

 

 

 

Szólj hozzá