2016. sze 30.

Összefirkált kisszék

írta: Térkomponáló
Összefirkált kisszék

Vidéki hangulat némi festés segítségével ;-)

Igazán hosszúra sikeredett nyári szünet után végre hoztam nektek egy újabb ötletet, ami a mostani, napfényesnek ígérkező hétvégén akár megvalósítható is lehet. :-)img_8227_masolata.JPGAz úgy történt, hogy nem is régen, jártamban-keltemben egy telephelyen, autók és gépek között találtam a képen látható összecsukható kisszéket.  

Össze is csuktam, aztán hazahoztam. :-) Azért még annyit megtettem, hogy hagytam egy üzenetet a tulajnak, hogy jobb létet szánok neki, mint egy olajos környezet.

Csak megjegyzem, hogy egy gyerekkor óta barát tulajdona, VOLT. :-) Ezért bátorkodtam...img_8228_masolata.JPGHa jól belegondolok, nem is volt annyira piszkos, de ettől függetlenül kicsit megcsiszoltam a felületét.img_8238_masolata.JPGKövetkező lépés volt a festés. Elefántcsontszínt kapott először a szék, majd került bele némi kékes szín is.img_8232_masolata.JPGA festési technikámra jellemző módon tudatosan már foltosra festettem, azaz néhol látszódni hagytam az eredeti felületet.img_8242_masolata.JPGA kopott hatást fokozandó újabb csiszolás következett itt-ott,img_8255_masolata.JPGpéldául az éleken.img_8249_masolata.JPGEzután jöhetett a címben szereplő firkálás. :-)

Az eredeti tervem az volt, hogy régi bélyegzőnyomatokkal díszítem a kisszéket. Gondoltam postabélyegzőkre. Meg is kérdeztem a nagybátyámat, aki valamikor réges rég postás volt egy dunántúli faluban, hogy szerinte hozzá tudok-e jutni az említett bélyegzőkhöz. Megerősítette a megérzésem, hogy nem. :-)

Így kerültek elő a még nem is használt betűnyomdák.img_8258_masolata.JPGBárhol járunk az országban, már legtöbb helyről, üzletek bejárata felől, kirakatokból, szórólapokról, reklámokból leggyakrabban idegen szöveg tekint vissza. Így én magyar szavakat nyomdáztam az ülőfelületreimg_8268_masolata.JPG

némi hibával, mivel az 'e' betű fölé elfelejtettem ékezetet festeni. A kényelem szó ezért hibás a széken, majd néhol kikandikál a fotókon. :-)s2_2.jpgA feliratozás után antik pasztával is bevontam, illetve repesztőlakkal is kezeltem a szék egy-egy részét, nem az egészet.s1.jpgKészítettem hangulatfotókat azért, hogy elindítsam az átalakító festésre áhítozók fantáziáját. s4_1.jpgKerülhet a kisszék kintre,s6.jpgkerülhet a lakásba, nappaliba, ebédlőbe, de akár fürdőszobába is.s7_1.jpgLehet lerakó felület, de ha kedvünk úgy hozza, csak dekorációs elemként is állhat a tér egy részén.s8_1.jpg

s9_2.jpg

s10_1.jpgBeszűrődő fényben. Ez az egyik kedvencem.:-)s3_2.jpg

Bízom benne, hogy érezhetően átment a képek segítségével az a sokféle hangulat, amit életre kelthetünk egy, akár kisebb tárgy átszínezésével, átalakításával. Nem mindig a nagy változtatások hoznak ütős eredményt. Sokszor elég egy aprócska részlet, persze a környezet színvilágához, formáihoz, stílusához, saját személyiségünkhöz igazítva és máris bensőségesebbé válik az otthon, ahol élünk. 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá

lakberendezés dekoráció technikák kreatív ajándék alkotómunka otthon