2016. ápr 23.

Transzferkaland

írta: Térkomponáló
Transzferkaland

Avagy fűszernövények befőttesüvegben, üvegpohárban és az elmaradhatatlan dekorgumin ;-)

img_5616_1.JPGNem kell megijedni, semmiféle misztikus hókuszpókuszról nem lesz szó ebben a gasztrokreatív bejegyzésben. Vagy mégis?!? :-)

Inkább egy felettébb izgalmas, és tényleg az eddigiektől számomra sokkalta izgalmasabb próbálkozás képei láthatók lentebb.

Nézzük, mire lesz szükséged?

- különböző méretű befőttesüvegekre
- dekorgumira
- lézeres nyomtatóval nyomtatott, számodra tetsző mintákra
- transzfer, azaz "átvivő" folyadékra
- különböző színű festékekre
- ragasztóra (Én a jó öreg és bevált piros, büdöset használtam. ;-) )

img_5615.JPG
img_5616.JPGMivel köze lesz az elkészített tárgyaknak a fűszerekhez, ezért olyasmi képet kerestem a neten, amiről látszik, mit is akartam elérni. :-) A virágos, fűszeres, vonalas képeket lézeres és szigorúan lézeres nyomtatóval nyomtattam a megfelelő méretűre.
No, a kaland már itt elkezdődött, mire rájöttem, hogy lesz megfelelő a méret számomra. :-) Én a nyomtatásnál választottam ki ezt, de biztosan meg  is lehet szerkeszteni valamilyen formában.

img_5629.JPGA dekorgumi lapot is megfelelő méretre szabtam.img_5631.JPGJöhettek az akrilfestétek. Hasonló színeket választottam, mint a cipősdoboz átalakításánál és természetesen a festéstechnika is hasonló volt.

img_5632.JPGPecsmegeltem a színeket egymás mellé, tetejére, alá és fölé... :-)img_5634.JPGimg_5637.JPGMiután megszáradt, rögzítettem a színezett dekorgumi lapot a nyomtatott mintás papírra.
A két mintás, színes felület egymással szemben volt természetesen. :-)

img_5659.JPGEgy ecset segítségével felvittem a transzfer folyadékot a papírra, aminek hatására szép lassan előtűnt a minta. Ilyenkor oldódik a festék. Itt jött a kaland következő mozzanata! Többedik kísérletre sikerült csak átvinnem a mintát, mert leginkább szétmosódott, mire felismertem, hol a hiba. Óvatosan kell a folyadék mennyiségével bánni, tényleg csak cseppnyire van szükség, és azt szétdörzsölve feloldani a festéket.img_5660.JPGMajd viszonylag gyors mozdulatokkal egy lapos eszközzel simítva segíteni az "átjutást".
Miután nagyjából sikeres volt a "tranzakció", a piros ragasztóval ráragasztottam az üvegekre a lapokat. A kupakokat is befestettem.img_5652.JPGMíg száradt a ragasztás, festés, összedobtam egy smoothiet, :-) Furcsa neve ellenére ez nem más, mint egy turmix. Amikor én gyerek voltam, így nevezték és imádtuk a közeli boltban kapható tejes, eperszörpös mixet. Naponta legalább egy pohárral lecsúsztattunk suliból hazamenet.  Mindegy is, ez ma már smoothie és kész! :-D
Banán, eper, kivi,friss menta és citromfű keveréke rizstejjel. 
tr2.jpgJöhetnek a hangulatképek a fűszertartó üvegek, a poháralátét és a turmix főszereplésével! :-)
tr1.jpgtr6.jpgEgészségünkre! :-)
tr3.jpgtr7.jpgNem állítom, hogy tökéletesen jól sikerült a transzferálás, de az tuti, hogy nagyon érdekes és izgalmas ez a technika. Gyakorlás és rutin kérdése, érdemes kipróbálni. Papírra, fára, dekorgumira, textilre, festett felületre felvihető, így ezer és ezer megoldási, dekorációs mód eszköze ez. Fantázia kérdése a felhasználás módja.
tr5.jpgHa a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.
Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá

lakberendezés dekoráció kreatív ajándék alkotómunka otthon transzfertechnika