2016. már 24.

Vastojás a húsvétfán

írta: Térkomponáló
Vastojás a húsvétfán

img_4541_masolata.JPG

Ha van vaskályha, vasmacska, vasember , akkor miért ne lehetne vastojás is?  Némi trükk azért lesz a dologban, csak meg kell nézni tüzetesen a képeket. :-)

Ha már elillant a tél, lelkesen keresi az ember a szabad levegőn eltölthető foglalatosságokat és ha már közeleg a húsvét, akkor irány a természet!ű

Tegnap átutazóban voltam egy osztrák határhoz közeli kis településen, ahol a főutcát rendre nyulak és tojásfák díszítik. Kedves színfolt ez a szemnek, főleg azoknak, akik nagyobb városból tévednek arra. Egyik inspiráló gondolat ez a hatás volt a most következők megvalósításához.

Díszítsünk "húsvétfát" a kertben, az udvaron, a ház előtt a gyerekekkel! Biztosan szívesen vesznek részt ebben a tevékenységben. Előtte azonban el kell készíteni a fákra, cserjékre való húsvéti díszeket.

Az előző blogbejegyzésben tyúktojásokat dekoráltam, amit itt meg is nézhetsz, most pedig előkerülhetnek a hungarocell, papír, esetleg műanyag, még díszítetlen tojások, de akár az igaziak is.

img_4525.JPG

Szükség van tehát néhány tojásra, akrilfestékre. Én a kék és a szürke, illetve a zöld egy árnyalatát választottam.

img_4528.JPG

img_4535.JPG

Foltokban vittem fel ecsettel a felületre "ahogy sikerül" alapon. :-)

img_4532.JPG img_4536.JPG

Amikor gyorsított-hajszárítós- eljárásban megszáradtak, jöhetett az az anyag, ami a fémes megjelenést adja a tojásoknak. 

img_4541.JPG

A PENTART termékek közül a vaspasztát (Iron paste)  használtam. Ujjal vékonyan rádörzsöltem. 

img_4544.JPGFém, virág formájú zárókupakok kerültek a tojások tetejére és aljára.img_4543.JPGVégül vékony drótból hajlítottam akasztót.

img_4545.JPG

A fém hatás "ridegségét" oldandó madeira szalaggal fogtam körbe.

tt1.jpg

Végül a kertben álló egyik fára kerültek a tojások.

tt2.jpg

tt3_1.jpg

tt4.jpg

tt5.jpg

Azért jutott belőlük a fűbe is. :-)

tt6.jpg

tt7.jpg

tt8.jpg

 

 A képekkel kívánok Nektek kellemes húsvéti ünnepeket, a locsolók és a tojások mellé pedig boldog és felszabadult perceket szűkebb, tágabb családi körben. :-)

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon. 

 

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 

Térkomponáló

 

Szólj hozzá