2015. okt 17.

Ágdarabok mentazöldben

írta: Térkomponáló
Ágdarabok mentazöldben

1_2.JPG

Nehezen találtam címet a most következő blogbejegyzésnek, hiszen a szó szoros értelmében nem ajtódísz, ami a fotókon látható, ezért nem akartam megtévesztően így nevezni, de azért távoli rokonságban áll vele. A motivációt az ősszel divatos, tökökkel, színes levelekkel, termésekkel díszített koszorúk adták, amelyektől azonban jócskán eltérő forma volt a cél.

Inkább játéknak nevezném a színekkel, formákkal, az anyaggal az alábbiakat, mintsem komoly tárgyalkotásnak. Egy lehetőségnek arra, hogy bátran alkossunk olyan alapanyagokból is, amelyekről nem is gondolnánk, hogy lehet bármit is kezdeni velük, pedig ott vannak a szemünk előtt.

Mielőtt elborzadva, olvasás nélkül távozna mindenki a képek láttán, álljon itt néhány,  régebben készült, amolyan "igazi" őszi dísz is. :-) :

Csipkekoszorú

 Gesztenyeszemek és parafadugó találkozása

Most pedig jöhet az ágakból -bogakból összebogarászott geometrikus forma, amihez nyár végén Szlovákiában gyűjtött fadarabokat használtam fel.

Valahogy nem hagytak nyugodni, így addig forgattam őket, míg egy sokszög alakzatot kaptam. :-) Ragasztással rögzítettem az ágdarabokat.

img_1930.JPG

A ragasztópisztollyal összeillesztett forma díszítéséhez barkácsáruházban vett fa korongokat használtam fel.

img_1934_masolata.JPG

Az évszakhoz illeszkedve az ősz színeiből választottam néhány festékszínt.

img_1937_masolata.JPG

A keretet kedvenc színemmel, a mentazölddel színeztem. 

img_1946_masolata.JPG

0.JPG

img_1951_masolata.JPG

A korongok is új ruhát kaptak, majd a festék száradása után egy viaszréteget, aminek hatására "öregedett" a szín, az anyag.

img_1954_masolata.JPG

Végül szabálytalan, számomra tetsző alakzatban sikerült összeillesztenem a korongokat, melyeket az alaphoz ragasztottam.

img_1961_masolata.JPG

Színek, ahol jól látszik a fa textúrája.

img_1960_masolata.JPG

A kész forma.

img_1966_masolata_1.JPG

Az elkészült fotók közül néhányat "megvadítottam" elvéve róla a színt.

Érdekes fény-árnyék  hatások keletkeztek ezzel.

8.JPG

Árnyékok.

Mintha röntgenkép lenne. ;-)

img_1978.JPG

Bízva abban, hogy többen kedvet kaptatok környezeteteket, otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására,
visszavárlak a blogon. :-)

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

https://www.facebook.com/terkomponalodesign?ref=bookmarks

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 1_2.JPG

Szólj hozzá

dekoráció anyagok kreatív ötletek kreatív természet alkotómunka otthon