2015. júl 24.

Kövek betonfogságban

írta: Térkomponáló
Kövek betonfogságban

Szerinted mi köze a betonnak és a szappantartónak egymáshoz?

Jelen esetben nagyon is sok közük van egymáshoz, mivel betonból készítettem el egy valóban "egyszeri és megismételhetetlen" szappantartót. ;-) 

Mire van szükséged ehhez? Nézzük csak! :

dekorbetonra
valamiféle frappáns öntőformára
olajra, az öntőforma kikenéséhez
vízre
keverőeszközre
keverőtálra.

Ha a felsorolt eszközökkel rendelkezel, máris kezdődhet a betonjáték!;-)

img_0876.JPG

img_0878.JPG

Első lépésben pár csepp olajat felhasználva kikentem az öntőformát,

img_0877.JPG

majd vizet adagoltam a por alakú alapanyaghoz,

img_0881.JPG

végül pedig alapos kevergetést követően beleöntöttem a formába a masszát.

img_0884.JPG

Kerestem négy darab hasonló méretű, formájú kavicsot

img_0886.JPG

és beletettem szabályosan elrendezve mindet a formában lapuló, még folyékony állagú betonba.

img_0888.JPG

Ezután következett a feszült várakozás, azaz a száradási idő, miközben azon gondolkodtam, vajon sikerül-e egy darabban, sérülés nélkül kiemelni a formából az általam megálmodott tárgyat!? ;-)

img_0889.JPG sz6.jpg

Sikerült. :-)

sz1.jpg

A következő hangulatképek bizonyítják a fenti állításom igazát. :-)

sz4.jpg

sz2.jpg

sz5.jpg

sz8.jpg

sz3.jpg

sz7.jpg

Hogy tetszik a végeredmény?

Valójában egy nagyon egyszerű technikával, gyorsan, rövid idő alatt kelt életre egy hétköznapi használati tárgy. 

A betontárgyak népszerűek a lakberendezésben. Többnyire mellőzik a túldíszítettséget, így jól illeszkednek a minimál stílusú környezetbe, de akár rusztikus hatással is bírhatnak, mint a fotókon látható szappantartó is.

Az alábbi címekre kattintva hangulatos képeket találtok a fürdőszoba világából, természetesen szappantartókról,

Hangulatvadászat a fürdőszobában

illetve olyan tárgyakról, amelyeket betonból készítettek.

Hétköznapi tárgyak szokatlan külsővel

 Ha tetszett a fotókon látható ötlet és szívesen változtatod otthonod, környezeted, akkor lakberendezési, térrendezési inspirációval itt is várlak.:

https://www.facebook.com/terkomponalodesign?ref=bookmarks

Szólj hozzá

beton inspiráció anyagok kreatív ötletek alkotómunka otthon