2014. okt 14.

Az üvegmécses új ruhája

írta: Térkomponáló
Az üvegmécses új ruhája

Batikolt papírba bugyolált pohár

A tegnapi pár soros írásomban pont azt boncolgattam, hogy mennyire fontos az ihlet. Itt megnézheted, mit gondoltam éppen abban a pillanatban erről. :

 http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/10/13/fel_a_tekintetekkel

Ma pedig arról számolhatok be, hogy engem elkapott! Már mint az inspiráció és egyetlen darab papír formájában. A napi rutin közepette elég gyakori rendszerességgel időt szakítok arra, hogy betérjek a mi kis városunk egyik üzletébe, ami nem más, mint egy kreatív lehetőségekhez minden jót nyújtó bolt. 

Itt történt meg velem, hogy megpillantottam egy nekem újdonságot jelentő, de egyébként régóta létező kézzel készített viasszal batikolt papírt. 

IMG_9628.JPG

Ahogy a szememmel észleltem, már nyúltam is érte és  véglegesen birtokba vettem néhány másféle papír társaságában. Most mondja valaki, hogy nem lenyűgöző a minta, a hatás!? :-D

Szinte hallom az érveket, hogy élőben biztosan, de így.... Jó, az igaz, hogy a valóságban sokkal jobb. ;-)

Most jön az, hogy vajon mire motivált engem egy darab mintás felületű papír. A következő fotón érzékelhető, hogy érdekes játéka lesz az egész felületnek, ha fényt kap. :-)

IMG_9630.JPG

A fent említett tulajdonsága miatt meg egyből az ugrott be, hogy mi mást készíthetnék belőle, mint mécsest!? Poharakat vettem elő és pár perc alatt méretre szabtam a mécsesköpenyt az egyikre. Remek segítőtárs lehet ebben a barkácsolásban is egy vagy több kisgyerek. Közben megvizsgálhatják a papírt, beszélhetünk a tulajdonságairól, a fényáteresztésről, arról, mi az áttetsző. Megtapogathatják a különböző papírokat és jó a terep a színek világában való kalandozásra is.

Nincs motiválóbb a kíváncsian figyelő gyerekszemeknél és a kérdéseiknél. :-)

IMG_9634.JPG

A batikolt papíron kívül különböző színű selyempapírokat is vettem határozott céllal, de a viaszos papír mellett kiszabtam egy narancssárga mécsesborítót is.

IMG_9625.JPG

Nekem nagyon kellemes őszies hangulatot teremtett ez a két, gyakorlatilag pár perc alatt elkészíthető fénypohár a délutánban.

IMG_9640.JPG

m1.jpg

m2.jpg

m3.jpg

Ha már fény, akkor emlékeztetőül megmutatom, készülhet mécses így is:

http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/09/30/oszi_feny

Azoknak, akik kedvelik a lakberendezést és szeretnek fotókat nézegetni, olvasási lehetőségként mutatnám meg egy másik blogom korábbi bejegyzéseit a fényről. :

http://komponalo.blogspot.hu/2014/09/a-gyertyatol-design-fenyekig-kepekben.html

http://komponalo.blogspot.hu/2014/10/kepek-es-tenyek-fenyforrasok-porondjarol.html

 Ha pedig tetszett ez a képsor és maga az ötlet, keress a Facebookon is. Csatlakozz hozzánk ITT.

Szólj hozzá

inspiráció dekoráció mécses kreatív ötletek gyerekekkel kreatív ajándék alkotómunka otthon