2014. sze 30.

Őszi fények

írta: Térkomponáló
Őszi fények

Ahogy sötétedik, egyre nagyobb szerephez jut a fény, a tűz. Bensőséges hangulatot teremthetünk apró fényekkel, mécsesekkel közvetlen környezetünkben. S ha már fények és mécsesek, miért is ne mi magunk készítenénk el? 

Már két koszorú közepébe téve készítettünk asztaldíszként "mécseskoszorút", amit a következő linkek alatt találhattok. A kitartóak az írás végén még kaphatnak egy ráadás fotót is. :-)

 http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/09/29/gesztenyeszemek_es_parafadugo_talalkozasa

http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/09/25/csipkekoszoru 

Ma délután pedig leveleket gyűjtöttem a kertből, fáról, bokorról. Még többnyire zöldellnek, a vadszőlő levele kezd már piroslani.  

IMG_9419 másolata_1.JPG

 Poharat, vékonyabb spárgát, mécseseket, színes szalagot, ollót és az elmaradhatatlan ragasztópisztolyt készítettem még elő a levélmécses elkészítéséhez.

IMG_9421 másolata.JPG

Először kiválasztottam a nagyobb, bordó vadszőlő leveleket, amelyeket színükkel befelé spárgával erősítettem a pohárhoz.

IMG_9423 másolata.JPG

Majd a kisebb, zöldebb, kerekded levelek jöttek színükkel kifelé. Ezeket is spárgával kötöztem a pohárra. Ha a pohár egyenes és lefelé nem szűkül, akkor könnyű dolgunk van, de a szűkülő aljról lecsúszhat a feltekert spárga, így szorosabban és körültekintőbben kell a leveleket felerősíteni a pohárra.

IMG_9424 másolata.JPG

Ha kész, levágjuk a kilógó részeket a levelekről.

IMG_9425 másolata.JPG

A másik pohárra pedig színükkel kifelé erősítettem a pirosló leveleket, de csak hármat, picit elfordítva, mintha mintát képeznének, majd egy szem gesztenyével díszítettem. Az első pohárra pedig levélmintás szalagot és szintén egy szem gesztenyét ragasztottam.

p1.jpg

p2.jpg

p3.jpg

Nagyon egyszerűen elkészíthető ez az őszi hangulatot fokozó fénytartó, amit akár gyerekekkel együtt is megvalósíthatunk, már a kezdetektől, a levelek gyűjtésétől. 

Jöjjön a ráadásfotó, amin természetesen egy mécses látható. :-)

IMG_9084.JPG

Az üvegtálkába még tavaly gyűjtött szárított kökényszemeket tettem a mécses köré. Lassan gyűjthető lesz a kökény is.

A fénnyel kezdtem a gondolatsort, így azzal is zárom. A következő linket megnyitva néhány információt olvashattok képek kíséretében a fény hatásáról otthonunkban picit szakmai szemmel.

http://komponalo.blogspot.hu/2014/09/a-gyertyatol-design-fenyekig-kepekben.html

Zárásként pedig még annyit, hogy az elkövetkezendőkben mindenképpen szeretnék a kreatívkodás során olyan tárgyakat készíteni, aminek bizony köze a fényhez.
A lényeg azért egyelőre maradjon homályban. :-)

 


Szólj hozzá

mécses kreatív ötletek kreatív természet alkotómunka otthon