2014. nov 19.

Adventi naptár szokatlan formában

írta: Térkomponáló
Adventi naptár szokatlan formában

Avagy miből készülhet még és mi kerülhet bele? ;-)

1   2  14  5  21    9   7   18   3  18   4  10  23   24 

 


Egy kisebb csoportban téma volt napokban az adventi naptár léte. Vagy éppen nem léte. ;-) A legtöbb kisgyerekes anyuka azt az elvet vallotta, hogy nincs rá semmi szükség, teljesen felesleges dolog és főként azért, mert a csoki, amit rejt nem éppen jó az aprónépnek.

Nem szeretném ezt a vitát itt és most eldönteni, de úgy gondolom, hogy adventi naptár létezhet csoki nélkül is. Vagy éppen csokival. ;-)

Nekem már rég voltak kicsik a gyerekeim, így napjainkban nem kérdés a karácsonyt váró időmérő eszköz létjogosultsága az életünkben, de ettől függetlenül egy kedves dolognak tartom. Ha pedig a kicsik szemszögéből nézem, kifejezetten elengedhetetlen dolognak. ;-)

Gondoljunk csak bele, mennyire fárasztó, embert próbáló dolog minden reggel rákérdezni, hogy mennyit kell még aludni karácsonyig! :-) Azért az is igaz, hogy a számokat nem ismerő gyerekeknek marad akkor is a kérdezősködés terhe, ha adventi naptár birtokosok. A szülőknek pedig marad a napi felvilágosítás lehetősége. ;-)

A hosszúra nyúlt gondolati bevezető után jöhet a lényeg! Napokig gondolkodtam azon, milyen formában lehetne egy egyszerű, de azért figyelmet megragadó adventi naptárat készíteni úgy, hogy valamennyire a karácsonyi készülődés színvilágába, hangulatába is illeszkedjen, de ne legyen csicsás, ne legyen a megszokott küllemű. Esetleg funkciójában- a rejtegetés- is hozzon valami újat.

IMG_9913.JPG

Ekkor jutott eszembe, hogy jó ideje gyűjtögetem a kisebb méretű konzerves dobozkákat, amelyek valamikor csemege kukoricát tartalmaztak.

IMG_9915.JPG

Dekorgumit készítettem még, amiből számokat vágtam. Most, ahogy a fotót nézegetem, homlokot ráncolva látom, hogy ezek a számok bizony rózsaszínesnek tűnnek. Pedig pirosak, ezt tanúsíthatom! ;-) 

IMG_9916.JPG

Közelebbről is rózsaszínnek hatnak. :-D 

IMG_9921.JPG

Szóval a számok. A gumilap egyik oldalára rajzoltam fordítva a számokat, majd jött az olló.

IMG_9918.JPG

Lefújtam fehér festékkel a dobozkákat.

Aki úgy gondolja, hogy próbálkozik a megvalósítással, azoknak tanácsolom, hogy érdemes letörölni a doboz alján levő számokat. Feltéve, ha van. :-) Nekem az első megfolyt a festék hatására, de segített a dolgon a körömlakklemosó.

IMG_9927.JPG

Szintén piros alapanyag következett a sorban. Valamint egy rétegelt lemez lap, ami akár habkarton is lehetne

IMG_9930.JPG

Az alapot beborítottam a csomagolópapírral.

IMG_9931.JPG

Mindkét oldala használható lenne a papírnak,  megnéztem, hogy a barna, vagy a piros felület tetszene-e nekem jobban. 

IMG_9934.JPG

A piros felület mellett döntöttem végül.

adventi_1.jpg

 Ebben a formában helyeztem el az alapon a dobozokat. Ez persze egy lehetőség csak, szabadon variálható.

IMG_9935.JPG

Ráragasztottam a számokat a dobozka aljára, ami már tetejeként funkcionált innentől.

IMG_9937.JPG

IMG_9942.JPG

A számozott dobozokat rátehetjük egy számunkra tetszetős tálra, tálcára is, méghozzá szabálytalan sorrendben, összekeverve. Külön izgalmat jelent a "Ki találja meg előbb a mai napot?" keresés játéka. :-)

Vajon milyen meglepetés lapuljon a számok mögött?

Természetesen lehet a dobozka takarásában a jól bevált csokoládé, de ezt helyettesítendő akár aszalt gyümölcsök, dió, mogyoró is.

IMG_9943.JPG

Ha pedig nekem most lenne adventi naptárat felhasználó korú utódom, akkor a számos dobozok mögé minden napra egy-egy játék leírását rejteném. Olyan játékét, amit együtt játszhatnak a család különböző korú tagjai. Reggel naptár bontás, este pedig - egy meghatározott időpontban - játék. Így talán azok a hosszadalmasra nyúló, lassan pörgő decemberi napok is gyorsabban lépegetnének a karácsony felé. ;-) Nem csak az ünnepet várhatják a gyerekek, hanem, a közös játékot is.

Ha pedig tetszett ez a képsor és maga az ötlet, keress a Facebookon is. Csatlakozz hozzánk ITT.

Szólj hozzá

inspiráció lakberendezés dekoráció gyerekeknek kreatív ötletek gyerekekkel kreatív ajándék alkotómunka otthon