2016. már 31.

Tavaszi gyümölcsös piknik

írta: Térkomponáló
Tavaszi gyümölcsös piknik

avagy a haszontalan is lehet még jó valamire ;-)

img_4859.JPGMeglehet, hogy a cím nem árulja el teljesen ennek az írásnak a valós tartalmát, ezért egyből le is leplezem, hogy mire is gondoltam.

Gyakran kerülünk szembe olyan tárgyakkal, eszközökkel, amelyekről elsőre nem is mernénk gondolni, hogy jó lehetne még valamire....

Az előrelátóbbak gyűjtögetnek, a kevésbé megfontoltak pedig rendet teremtve megszabadulnak a haszontalantól.:-)img_4776.JPGA fotón látható bútordarabot már egy jó ideje kerülgettem, de tegnap délután úgy döntöttem, kezdek vele valamit.img_4778.JPGKettévágtam, majd alaposan megtisztítottam a nagyobb és ép részt.img_4777.JPGimg_4779.JPGimg_4781.JPGEgy kicsit meg is csiszoltam a felületét.img_4801_masolata.JPGKapott egy alapozóréteget.img_4806_masolata.JPGEgy kör alakú falemez lapot díszítettem ezt követően sablon és struktúrpaszta segítségével. A körlap bármelyik kreatív hobby boltban beszerezhető.img_4808_masolata.JPGA paszta használatával plasztikus, a sík felületből finoman kiemelkedő mintát kapunk, aminek a hatását később fokozhatjuk. 
img_4814_masolata.JPG
Száradás után a körlapot is alapoztam mintástól, mindenestől. ;-)img_4815.JPGimg_4818_masolata.JPGKiválasztottam az akrilfestékek közül két zöld és egy szürkés árnyalatot. A színeket persze mindenki saját ízlésének, hangulatának megfelelően fogja használni, nem törvény a zöldes árnyalat.

A tavasz üde színeit próbáltam felidézni a kavargatással. :-)img_4822_masolata.JPGElőször a világosabb, majd a teltebb zöldet, végül a szürkés színt vittem fel szabálytalanul, foltszerűen. Nem vártam meg a száradást, pontosan az volt a lényeg, hogy össze tudjam dolgozni az ecsettel a színeket.img_4826_masolata.JPGA teljes száradás után a darabokat finom szemcséjű csiszolóvászonnal átdörzsöltem, hogy minden réteg, így akár az alapozó, sőt még az eredeti fa is áttörjön a színes felületen.img_4836_masolata.JPG

Egy fa "kupak", fogantyú segítségével a talapzatra erősítettem a körlapot és a kedvenc, narancsolajos, aranysárgás árnyalatú viaszommal kezeltem is egyben az egészet, hogy néhol fémes, csillogó felület keletkezzen. A struktúrpaszta használatánál említettem, hogy a kiemelkedő minta hatása még fokozható. Nem mással, mint ezzel a fémes hatású pasztával. A mintára, köré dörzsölve sokkal plasztikusabbnak tűnik. 

 Íme a fotók az elkészült gyümölcs- vagy süteménytartóról.img_4878.JPGgy2.jpggy3.jpggy4.jpggy7.jpggy6.jpgA fény játékának köszönhetően zöldes, kékes árnyalatban jelenik meg a felület, ami igazán izgalmassá teszi az egész alkotást. Csinálod, csinálod, de a végeredmény mindig változó. :-) Egyszerűen szeretem! Érdemes mindenképp kipróbálni ezt a "keverős" festéstechnikát és ráadásul bátran, mert nem lehet elrontani.

Ha pedig akad egy régi tárgy a közelünkben, azt új élettel megtöltve színezni még nagyobb élmény! 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.  

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 

Térkomponáló





 

 

 

 

 

Szólj hozzá

fa újrahasznosítás lakberendezés kreatív ajándék tortatál alkotómunka otthon