2018. feb 03.

Pihe-puha tálka

írta: Térkomponáló
Pihe-puha tálka

Formába öntött színes filclapok

img_9963_masolata.JPGA filc, mint anyag legtöbbünknek nem ismeretlen, hiszen már egy tisztességes óvodás is szemtől szembe kerül a színes, puha matériával, ha másképp nem, de ujjbáb formájában mindenképp.

Mostanság pedig fénykorát élik az apróbb, nagyobb, filcből megálmodott saját készítésű dekorációk, gyerekjátékok. Az internet számos fotót rejt az említett egyedi tárgyakról. Maga az anyag természetes, már önmagában is dekoratív, sokféleképp felhasználható.img_0005.JPGEgy ideje már gyűjtögetem az anyagot, egész szép színskálával rendelkezem, de eddig még csak a mások által megvalósított filccsodák szemléléséig jutottam. Azonban elérkezettnek éreztem az időt...img_9910.JPGFogtam egy kisebb méretű tálat, amit éppen rá tudtam rajzolni egy meghatározott méretű filclapra. A formát ollóval körbenyírtam, majd a lefordított tálkára helyeztem.

Az motoszkált a fejemben, hogy lehetne a sík lapból úgy egy térbeli formát létrehozni, hogy megmarad az eredeti filclap anyagvastagsága, azaz nem dupla anyagréteg közé kerül valamiféle tömőanyag, hanem...

Fogtam egy ecsetet és decoupage ragasztó segítségével rásimítottam a filckört a tálra. img_9912.JPGEgy hosszabb, azaz egy éjszakányi száradást követően óvatosan lefejtettem a filckört a sablonról. A fotón látható a végeredmény, maga a filc tálka. Innen sokféleképp lehetne díszíteni az alapot, de én maradtam továbbra is a filclapoknál.img_9916_masolata.JPGKülönböző színű, számomra tetsző lapokból eltérő méretű körcikkeket vágtam ki. Sablonként most is a fém edényke szolgált.img_9922_masolata.JPGA ragasztó segítségével pedig a tál belsejébe ragasztottam a formákat. A végleges rögzítés előtt rakosgattam, próbálgattam az elhelyezést, végül az maradt, ami leginkább kedvesnek tűnt a szememnek. img_9918_masolata.JPG

img_9928_masolata_1.JPGItt már a kész, díszített tálka látható. Jól érződik, hogy anyagához képest kellően alaktartó.img_9932_masolata_2.JPGKét, keskeny pántot is levágtam, majd egy folpackkal betekert kisebb méretű dobozka köré tekertem, természetesen átitatva ragasztóval.img_9952_masolata.JPGSzáradást követően a filcpántok felvették a doboz formáját.t1_6.jpgA két pántból fület készítettem a tálka oldalára., amit édesség kínálására, de akár ékszerek apróságok tárolására is használhatunk. t2_7.jpg

t3_4.jpg

Tulajdonképpen egy kísérlet volt ennek a tálkának a megszületése. Szerettem volna a varrástól eltérő módon létrehozni egy plasztikus, akár otthondíszítő tárgyat.  

Érdemes kísérletezni az anyagokkal, formákkal, színekkel, hiszen így valóban egyedit és azt hiszem, megismételhetetlen alkothatunk környezetünk hangulatosabbá tételére. 

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek.

 

 

 

 

Szólj hozzá