2017. sze 08.

Falevelek az íróasztalon

írta: Térkomponáló
Falevelek az íróasztalon

Avagy egy irattartó őszi díszletben

img_8449_masolata.JPGBiztosan nem csak én gondolom úgy, hogy nagyon hirtelen váltott az időjárás forró hangulatából néhol már kellemetlenül hűvösre. Úgy tűnik, itt az ősz visszafordíthatatlanul. 

Azért ennek az évszaknak a szépségeit sem szabad figyelmen kívül hagyni, mint például a színeit. Érdemes becsempészni a formákon, színeken keresztül otthonunkba. Ha alaposan belegondolunk, ezer lehetőséget kínál ez az időszak egy különös hangulat megteremtéséhez.
img_8356_masolata.JPGSzemély szerint örökös harcban állok a papírokkal. Kisebb-nagyobb halom vesz körül állandóan és bizony nincs mindig időm azonnal szelektálni, így egy időre félreteszem a papírkupacot.

A napokban éreztem, hogy a lakás több pontján gyülekező papírhalmokat meg kellene fékezni, így jutott eszembe a régebben begyűjtött natúr fa irattartó. 

A díszítésén gondolkodva egyből a falevelek jöttek képbe. Gyerekkoromban egyik kedvencem volt a levelek fonák oldalával nyomdázni.img_8358_masolata.JPG Maszkolószalaggal leragasztottam az irattartót, ezzel kijelölve mindig egy darabot, amivel éppen dolgoztam. A díszítéshez barnás, okkeres színeket használtam. Ez tetszőleges, mindenki hangulata, saját színvilága szerint választhat a színekből. 

Az volt a célom, hogy strukturált, mintás, színes, egymástól eltérő felületdarabokat hozzak létre. Ehhez kőhatású pasztát is használtam az akrilfestékek mellett.img_8357_masolata.JPGA kijelölt területre került tetszőlegesen a kőhatású paszta, illetve a színes akril festék. A tartó belsejét elefántcsont színnel festettem ki.img_8359_masolata.JPGA különböző színű pasztákat egy spatulával vagy festőkéssel vihetjük fel a felületre. Érdemes keverni a színeket a márványos hatás érdekében.img_8360_masolata.JPGA paszták alá fa felületen nem szükséges alapozót használni, egyből kerülhet a tárgy felszínére. Miután megszáradt az anyag, csiszolható, sőt, kezelhető antikoló pasztával a "kövesebb" hatás érdekében. A száradást hajszárítóval gyorsíthatjuk is.img_8362_masolata.JPGÚgy gondoltam, hogy a még puha anyagba a levél fonák oldalával "nyomdázok", hogy még plasztikusabb legyen a felület, illetve az "őszi díszlet" valóban érvényesüljön.img_8363.JPGJól látszik az erezet a kőhatású pasztában.img_8371.JPGA festékes, pasztás felületek száradása után szedhetők le a szalagok.img_8373.JPGHa valaki nem szeret improvizálni, nyugodtan előre rárajzolhatja a díszítendő területeket a fára. Én a látvány alapján döntöttem a további felosztásról, miután eltávolítottam a maszkoló szalagot.img_8364_masolata.JPGA spatula, a festőkés segítségével különböző felszínt is kialakíthatunk.img_8365_masolata.JPGKét színből kevert anyagba került a nyomat.img_8367.JPGErezet a kőhatású pasztában. Kicsit felidézi a valódi köveket, amelyekben évezredek alatt belekövesedett az élőlények váza, növények erezete.img_8378_masolata.JPGHa minden "rekeszt" kitöltöttünk a tervezett színnel, anyaggal, nyomattal, még korántsem készült el a tartó. A fotón látszik, hogy eléggé élesen elválnak egymástól a részek, ezért én óvatosan összecsiszoltam finom szemcsés csiszolóvászonnal az egészet. Különösen vigyázva a pasztába nyomott erezetnél.

Végül piros, narancs akrilfestékkel lefestettem két levél fonák oldalát, így nyomdáztam rá a leveleket elszórtan az egész irattartóra. 
m2_2.jpgMajd az egészet kezeltem viaszpasztával, ami visszafogottan fémes csillogást adott  a színeknek és a nyomatnak. A képek bizonyítják, hogy izgalmas felületek keletkeztek a különböző anyagok és technikák társításával.m1_2.jpg

m5_1.jpgAnyagok és technikák találkozása. Akrilfesték, kőhatású paszta, levélnyomat és levélnyomda együttese a fotón.m4.jpg

m3_2.jpg

m9_1.jpg

m10.jpgA levélnyomatot belecsempésztem a tartó belső felébe is. Igaz, ez nem mindig fog látszani, de érdekesebbé tette a látványt.

A történet itt nem ér véget, mivel élmény volt az elkészítés folyamata és a látvány is ütős, készül még a mintadarab mellé egy-két irattartó.

Érdemes kipróbálni a festékek, színek, paszták keverését. Ha eddig még nem, akkor a színekkel, formákkal való játékba most biztosan beleszeret, aki kipróbálja. 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

Szólj hozzá