2017. feb 24.

Tükröződő édes ízek

írta: Térkomponáló
Tükröződő édes ízek

Egy tortatál létrejötte üvegpohár és tányér összeillesztésével

t10_1.jpgA most következő képeknek nincs különösebb apropója, nem kötődik semmilyen nagy ünnephez. Csak van és már most a kedvencem. Habár....

Biztosan voltatok már úgy, ti, akik hozzám hasonlóan szerettek létrehozni, hogy rátok tört az "azonnal alkotni valamit" vágya. :-) Ez történt most velem. 

Talán még annyi, hogy a nagy ünnepek mellett mindig vannak kisebb ünnepeink, ahol jó lenni, amit jó átélni. Ha már ünnep, akkor érdemes megadni a módját, kicsit átöltöztetni a mindennapi környezetet, növelve a családi, baráti esemény hangulatát. 

Mindez nálam mostanában az asztal köré koncentrálódik. Megértitek, ha megnézitek az utóbbi néhány blogbejegyzést.

A hagyománytól most sem térek el, egy tortatál létrejöttét követhetitek. Már jó ideje ott motoszkált a fejemben, tehát tudatosan gyűjtögettem a szükséges anyagokat hozzá,img_1135_masolata.JPGa tortacsipkét, egy egyszerű üvegtálat, íves poharat, zöldes árnyalatú festéket, decoupage ragasztót, valamint tükörpermetet és a hozzá használatos vizes bázisú lakkot.img_1137_masolata.JPGA metálos zöld színnel átfestettem a mini tortapapírok egyik oldalát,img_1138_masolata.JPGamit színével lefelé fordítva decoupage ragasztóval rögzítettem a gondosan zsírtalanított tányér külső felére. Ragasztóval természetesen bekentem a festett oldalát is a papírnak, majd a másik oldalt is átkentem az üvegre helyezést követően. Ügyelve arra, hogy a papírról ne kerüljön az üvegre a ragasztóból. Ha ragasztós lenne az üveg felülete, egyszerűen egy darab ronggyal letörölhetjük.

Fontos a tányér díszítésénél, hogy a külső felére dolgozunk és visszafelé, azaz itt a díszítőelemmel kezdődik a munka.img_1140_masolata.JPGEgyik-másik tortapapírt nem egészben, hanem csak egy darabját ragasztottam fel az üvegre.img_1143_masolata.JPGMíg száradt a tányér, a pohár belsejét színeztem. Ehhez pedig a tükörpermetre volt szükségem.

Érdemes jól szellőző helyen vagy nyitott ablaknál dolgozni vele. Néhány fújás és be is fedte a pohár belsejét. Ha megfolyik, nem gond, mert újabb fújással korrigálható a tükörfelület. Rövid idő alatt szárad, így gyors mozdulatokkal töröltem vissza a permetből, hogy foltos legyen.img_1144_masolata.JPG

A tükörfelületre a zöld metálos festékkel ráfestettem, így a foltos felületen átütött a zöld szín. Miért is zöld? Gondoltam, hogy egy kicsit utaljon a közelgő tavaszra a színvilág. Végül fekete színnel is fedtem, így néhol ez a szín is megjelent.img_1148_masolata.JPGMiután megszáradt a decoupage ragasztó, a tányérra is rákerült a tükrös felület és természetesen itt is visszatöröltem a permetből. A képen jól látszik a fény felé fordítva az egyenetlenül fedett üveg. Én pedig majdnem látszom. :-)img_1158_masolata.JPGKövetkezett a fekete, majd legvégül a zöld szín. A záró réteg pedig a lakk volt.img_1160_masolata.JPGLegvégül pedig a pohár tetejére tettem a tányért, amit sziloplaszttal rögzítettem.t2_5.jpgAmolyan kopottas, kissé füstös érzetet kelt bennem a kész süteményes tál.t3_2.jpgSaját használatra, de bátran ajánlott ajándéknak is. :-)t6_2.jpgt1_3.jpgA metálzöld, a fekete és a tükörfelület együttese. Azt hiszem, eléggé izgalmas látvány. :-)t7_1.jpgItt talán érthetővé válik a bejegyzés címe, hiszen látszik, ahogy tükröződnek a gyümölcsök, a sütemény a tükörfelületen.t8_2.jpgA képeken szereplő ehető modellek a fotózás kedvéért kerültek birtokomba. A sütemény végérvényesen el is tűnt... ;-)t9_1.jpgA leírás bonyolultságától eltekintve nagyon egyszerű a tükrös felület létrehozása. Érdemes kísérletezni a díszítéssel, a felhasznált anyagokkal, a színekkel, hogy minél különlegesebb, izgalmasabb hatást hozzunk létre.

Két egyszerű, hétköznapi tárgyból teremthetünk egy harmadikat, ami igazán egyedi dísze lehet asztalunknak vagy éppen egy barátnőnk ebédlőjében díszeleghet. ;-)

Teljes biztonsággal állíthatom, hogy "élőben" még ütősebb a szín és a forma hatása. Már most tudom, ha kapok kisebb méretű üveg tányérkákat, akkor elkészül egy süteményes készlet. 

lalique.jpgRendhagyó módon a blogbejegyzés végére tettem fel egy montázst, de aki kitartó és eljut a "lap aljára", annak jutalma ez a néhány csodálatos fotó. :-) Ha üveg, akkor egyből beugrik nekem René- Jules Lalique (1860-1945 ) neve.

Ha látóterembe kerül, mindig lenyűgöz a francia művész munkája. Üveg-, ékszer- és bútortervező, festő és szobrászművész volt, az Art Nouveau és Art Deco kiemelkedő képviselője, elismert ékszer- és üvegművésze. Ékszereken kívül használati- és dísztárgyakat, edényeket, tálakat, világítótesteket is tervezett. Kedvenc motívumai növények, mitológiai lények, különös emberalakok voltak. 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

 

 

Szólj hozzá

üveg lakberendezés kreatív ajándék tortatál alkotómunka otthon