2016. jún 17.

Fogd és vidd!

írta: Térkomponáló
Fogd és vidd!

Készíts magadnak farönkből hordozható ülőkét sablonfestéssel! ;-)

img_6473.JPGVélhetőleg egyre erősödik a nyár térhódítása, bár most az ablakon kinézve csak a szél, a zápor és a napfény csatározását érzékelem. :-)

Ettől eltekintve ebben a blogbejegyzésben is a kertbe invitálom azokat, akik szeretnek külső térben is rendezgetni, alakítani, színesíteni.

A főszereplők farönkök lesznek, némi festék és persze ecset,melléjük pedig sablon szükségeltetik.img_6447.JPGÍme az általam megfelelőnek ítélt farönkök,img_6470.JPGés azok hűséges őrzője. ;-)img_6449.JPGAz ülésre alkalmas magasságú farönköket egy kicsit megcsiszoltam, megtisztítottam.img_6451.JPG

img_6457.JPGEgy jó öreg orosz származású kézi fúróval előfúrtam,img_6458.JPGmajd hintakarikát hajtottam a fába. Ez azért nem ment olyan egyszerűen, mint ahogy leírtam, de a lényeg, hogy sikerült. Érdemes külső segítséget kérni a dologhoz,img_6461.JPGami lehet szerszám ráerősítés, illetve erős emberi kéz. :-)img_6463.JPGFülekkel ellátott farönk. :-)img_6492.JPGTermészetes szálakból, kenderből sodort vékonyabb kötelet fűztem a hintakarikákba. Ez majd további képeken jól látszik.img_6475.JPGKövetkezett a sablonfestés, amit különösebben nem is részleteznék. Akik esetleg követik a blogot, már biztosan tudják, milyen színeket használok leginkább és talán a festés technikája is ismert.

Színekeverés, színkeverés! :-)img_6476.JPGA fenti állítás bizonyítékául a felhasznált színek.img_6478.JPG

Ezzel a mintával a múlt héten már találkozhattatok, de akkor éppen cserépre került, ami mini fűszerkertként funkcionált tovább.

Itt esetleg megnézhetitek.img_6487.JPGA mintát a rönkök oldalára is levittem. Az sem nagy gond, ha kicsit elfolyik a festék, mert csiszolással javítható. Egyébként is az egész festett felületet megcsiszoltam finomabb szemcsézetű csiszolópapírral, miután megszáradt a festék. A fentebb említett cserépfestéshez hasonlóan itt is a kopottasabb hatás volt a cél.img_6489.JPGCsiszolás után a felületre bitumen viaszpasztát kentem. Bevallom, komoly dilemmát okozott, hogy kerüljön-e a rönkökre lakk vagy sem. Végül az utóbbi győzött és inkább bevállalom, hogy szigorúan fedett területen tárolom használaton kívül az ülőkéket.img_6488.JPGJöhetnek a hangulatfotók a főpróbáról! ;-)img_6518.JPGimg_6496.JPGimg_6512.JPGimg_6528.JPGimg_6531.JPGItt már jól látszik a fül, aminek segítségével könnyedén hordozhatóvá válnak az egyébként nem túl könnyű és eléggé nehezen megfogható rönkök.img_6587.JPGimg_6612.JPGimg_6604.JPGHa nem ülünk rajta, akár pakolhatunk is rá.  

Annyi bizonyos, hogy szórakoztató volt az elkészítés és hasznos tárgy  jött létre úgy, hogy sikerült megőrizni a természetes anyag voltát és szépségét. Szerettem. ;-)

 Újra itt a hétvége, talán lesz kedvetek rönköt fülezni, festeni, majd egy hangulatos nyársalással ki is próbálni. :-)

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

 

Szólj hozzá

fa lakberendezés sablonfestés kreatív természet alkotómunka otthon