2015. dec 14.

Karácsonyi dekor smink nélkül

írta: Térkomponáló
Karácsonyi dekor smink nélkül

A természetesség jegyében az utolsó pillanatokban is

ss1.JPG

Én mindig, de gondolom, közületek is jó néhányan megcsúsznak időben a dekorációk készítésével, a lakás, az otthon téliesítésével, az ünnepi átöltöztetéssel. :-)

img_2820.JPG

Egyértelmű, hogy kedvenc "évszakidőszak" ez, csak jócskán időhiányos.

Arra azonban ügyelek, hogy ajándékba mindig készítsek egy-egy meglepetésdíszt barátoknak, ismerősöknek. Ebből egyenesen következik, hogy a saját környezetem rendezgetése utolsó pillanatra marad. :-)

img_2822.JPG

Körbe zárt vadszőlő inda. 

Ilyenkor jönnek elő a gyors, instant (régebbről meglevő és átalakításra ítéltetett), tetszetős, de egyszerű megoldások.

Valamint a természet adta anyagok, így napok óta a kertbe járok gyűjtögetni és leginkább a vadszőlő kuszán tekeredő hajtásaira vadászom. Most jöttem rá, ezt bevallom töredelmesen, hogy mennyire könnyen és gyorsan lehet belőle koszorúalapot tekerni, de bármilyen más forma megvalósítására is rendkívül alkalmas. Ez utóbbi esetben csak egy adag drótra van szükség ráadásként. 

 

img_2943.JPG

Vintage hangulat az öreg satupadon.

img_2959.JPG

Piros tüllszalaggal.

img_2966.JPG

Törtfehér szalag és bordó gyertya termések kíséretében.

s10.jpg

Fehér bogyós.

s13.jpg

Mert a részletek elengedhetetlenek. :-)

s11.jpg

img_2985.JPG

Drótszál segítségével bármilyen forma kialakítható az indákból. Itt egy fenyőforma készül éppen.

img_2990.JPG

A keret létrejötte után szálakkal töltöttem ki a formát.

img_3013.JPG

img_3011.JPG

Fehér, természetes raffia szalag is került a vadszőlő mellé.

img_3021.JPG

Szárított virágfejek,

img_3022.JPG

melyek egy kevés festék után fehérré váltak.

img_3028.JPG

img_3065.JPG

Virágzó fenyőforma. ;-)

img_3006.JPG

A következő főszereplő a farönk és a belőle készült szeletek lesznek. 

img_3000.JPG

img_2995.JPG

Tűzőgéppel összetűztem a falapokat. Ha nincs elérhető közelségben tűzőgép, akkor szögek, tiplik is segítségünkre lehetnek a rögzítésben.

img_3008.JPG

s2_1.jpg

Fenyőt utánzó forma.

s3_1.jpg

Egy próbadarabon megnéztem, hogy mutat a felületen a festék. A zöld egy árnyalatát választottam, de nem tetszett, így maradtam az antik viasz rétegnél. Szerettem volna, hogy mindenképpen látszódjon a fa eredeti felülete a maga természetes megjelenésében.

s9_1.jpg

Csoportkép.

img_3025.JPG

Kisebb, fából készült szeletekből is készíthetünk néhány pillanat alatt dekorációt.

img_3088.JPG

Ragasztóval rögzítettem a fenyőfa formát.

img_3091.JPG

Fakéreg csillagokat használtam a díszítéshez.

s4.jpg

s5.jpg

img_3093.JPG

A fahéj is nagyon jó alapanyag és ráadásul még illatos is. :-)

s8.jpg

A ragasztással kialakított forma.

s9.jpg

s7.jpg

Akár az ünnepi teríték részese is lehet a fahéjfa, illő kontrasztként a sült alma fahéjas, diós tölteléke mellé. :-)

 A műanyagokat, csillogó felületeket, színek kavalkádját mellőzve is készülhetnek ünnepélyes, szemet gyönyörködtető tárgyak  természetes anyagok felhasználásával. Bízom benne, hogy kellő példát szolgáltattak ennek bizonyítására a fenti fotók. ;-)

 Az utolsó néhány napra is kívánok hangulatos készülődést, vidám percekkel teli alkotást mindenkinek!

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon. 

 Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek. :-)

 

Térkomponáló

 

 

 

Szólj hozzá