2014. dec 13.

Zöldben megbújó fagyöngy

írta: Térkomponáló
Zöldben megbújó fagyöngy

Dekoráció a karácsony jegyében a lehető legegyszerűbben

Amikor beáll úgy igazán a rossz idő, alig süt a nap és eltűnnek a színek a természetből nagyon tud hiányozni a fény és a zöld. Lehet, hogy ez az oka annak, hogy a legtöbb dekorációs megoldásnál a természetes anyagokat, színeket keresem.

Pakolásztam délután még az udvaron és a kezem ügyébe akadt egy már valamikor használatos cserép. Kiült az oldalára a víz, a locsolás nyoma. Megtöltöttem földdel és becipeltem egy számomra védett helyre, ahol végre kedvemre darabolhatok, pakolászhatok, akár szemetet is termelhetek. ;-)

1_1.JPG

img_0191.JPG

A kora ősz óta őrizgetett cirok szárakat nagyjából egyformára daraboltam.

img_0192.JPG

Spárgával összefogtam.

img_0198.JPG

A tetejére pedig egy egész száraz oázis, azaz tűzőhabot nyomtam.

img_0204.JPG

Pár nappal ezelőtt megmetszettük a kapuban indázó borostyánt. Direkt erre az időszakra időzítettem ezt, mert így fel tudom használni frissen a levágott ágakat.

img_0208.JPG

Mindenféle tematikát mellőzve becsavartam a tűzőhabot a zöld növényi részekkel.

img_0217.JPG

Nem törekedtem teljesen szabályos formára, hanem ahogy adta magát a növény. Itt - ott kilógott egy-egy ág, ami csak erősítette a természetes megjelenését a készülő fának.

img_0227.JPG

Mit ér a munka segítség nélkül? :-) Jutott ebből is, abból is. 

fagyongyos4.jpg

A zöld cserépdísz mellé készült el a borostyán ágaiból a kopogtató ajtódísz fagyöngy és arany színű szalag díszítéssel.

fagyongyos6.jpg

fagyongyos3.jpg

fagyongyos1.jpg

Aki kedveli az ablakban a növénydekorációt, ilyenkor örökzöld, bogyós ágakból, tobozokkal díszítve készíthet virágládába téli díszítést.

A kertből szedett növények különösebb költséget sem jelentenek, szinte anyagi ráfordítás nélkül díszbe öltöztethető a külső tér, a ház bejárata, ablaka ilyenkor télen is. Aki pedig teljes összhangra vágyik, a külső és a belső dekorációhoz felhasznált anyagokat, színeket összekapcsolva, egymáshoz igazítva valósítja meg a karácsonyi díszítést.

Ha tetszett ez a képsor és maga az ötlet, keress a Facebookon is. Csatlakozz hozzánk ITT.

 

 

Szólj hozzá