2014. nov 06.

Novemberi csokor

írta: Térkomponáló
Novemberi csokor

Pontosabban: a hónap kreatív asztaldísze ;-)

Hirtelen felindulásból követtem el az alábbi képsorokon levő dekorációt ma. Valahogy kedvetlennek éreztem magam annak ellenére, hogy az időjárás kifejezetten kegyes novemberi létéhez képest, picit pislákolt is a nap.

Gondoltam, megmarkolom az ősz egy darabját, összerendezem és kintről beviszem. ;-) 

IMG_9869.JPG

IMG_9868.JPG

A vöröslően sárguló leveleknek nehéz is ellenállni, mindenképp arra akarják rávenni az embert, hogy kezdjen velük valamit.

IMG_9864.JPG

Találtam egy fém, kosárkához hasonló edényt, a kertből szedtem színes és örökzöld leveleket, kikészítettem még egy vizes oázist, majd szinte pár perc alatt összeraktam egy őszi virágtálat.

IMG_9866.JPG

A jó a dologban az, hogy egyáltalán nem igényel az effajta alkotás különösebb előképzettséget, szó sincs virágkötői múltról, vagy tehetségről. Csak érzésből, hangulatból történik minden. :-)

IMG_9871.JPG

A fém tálat először frissen tartó fóliával, majd egy vastagabb anyagú műanyag zacskóból vágott darabbal béleltem ki.

IMG_9873.JPG

IMG_9875.JPG

Végül az idő közben méretre  vágott és vízbe áztatott vizes tűzőhabot tettem bele a kosárba.

IMG_9877.JPG

Dísztököket, a korábban gyűjtött gesztenyeszemeket, őszi, kiszáradt faleveleket késztettem még a dekorációhoz.

IMG_9880.JPG

Majd következett mindennek az elindítója, ez a feltűnően narancsos őszirózsa. 

IMG_9881.JPG

Tudom, sokan temetői virágnak tartják, de én nagyon kedvelem ezt a növényt és pontosan azért, mert egyre több színben pompázik. Október, november hónapban, a fagyok teljes beálltáig nagyon szépen díszíthetjük vele az erkélyt, ablakokat, teraszt cserepekben, balkonládákban.

IMG_9882.JPG

Első lépésben a színes virágfejeket szúrtam a tűzőhabba, majd következtek a termések, végül a zöld és vöröslő növényi részek kerültek sorra. Különösebb kompozíciót nem alkalmaztam, csak arra figyeltem, hogy az azonos növények egy-egy kupacba kerüljenek. Tulajdonképpen szín- és formafoltokat képeztem, így nem szabdaltam szét az összképet.

asztali2.jpg

asztali4.jpg

asztali_1.jpg

Néhány napig kellemes színfoltja lehet otthonunknak az ilyen, vagy ehhez hasonló vizes oázisba szurkált növényi csoport. Ha egyik, másik alkotóeleme kókadni kezd, még érdemes kicserélni, növelve picit az élettartamát.

Ha pedig tetszett ez a képsor és maga az ötlet, keress a Facebookon is. Csatlakozz hozzánk ITT.

 

Szólj hozzá

inspiráció lakberendezés dekoráció kreatív természet alkotómunka otthon