2014. sze 29.

Gesztenyeszemek és parafadugó találkozása

írta: Térkomponáló
Gesztenyeszemek és parafadugó találkozása

Avagy még mindig természet és még mindig őszi dekoráció

Mozgalmas volt a vasárnap, de a szombati begyűjtős történet után kötelezőnek éreztem saját magam felé, hogy valamit készítsek is a gesztenyékből a csipkekoszorúhoz hasonlóan, amit a következő linken érhettek el. 

http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/09/25/csipkekoszoru

Az alapanyag beszerzéséhez egy kis inspirációt pedig innen gyűjthettek:

http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/09/27/gesztenyezo_gondolatok

Mivel az idő az előző naphoz hasonlóan kényeztetős volt, így a teraszra helyeztem ki a támaszpontom. A napfény jelenléte jól látszik is a képeken. 

IMG_9386 másolata.JPG

Az alap, hogy nálam mindig van koszorúalap a cuccos szekrényemben, így csak elővettem, mellé még néhány parafadugót is készítettem az asztalra. A parafadugókat nem régen teszem csak el, mert mostanság vált szembetűnővé nekem, hogy mennyire érdekessé teszik a különböző feliratok a formájukat.

IMG_9389 másolata.JPG

Egy sniccer késsel vágtam félbe a dugókat, majd félretoltam egy ideig a porondról a darabokat.

IMG_9390 másolata.JPG

A szalmaalap szerintem a maga szalma valóságában is szép, én szeretem így is használni, de most beborítottam egy szizál szálas zöld színű dekorral. A gesztenyékkel nem lehet teljesen fedni szabálytalan formájuk miatt, így néhol látszik alattuk a felület, amelyre kerülnek. Ezért tettem egy zöld alapot a koszorúra, hogy ne összeolvadjon, hanem esetleg ki is emelkedjen a szín a barna színek mögül. Gombostűvel tűztem fel az anyagot.

IMG_9395 másolata.JPG

IMG_9396 másolata (2).JPG

Ragasztópisztollyal felragasztottam a gesztenyeszemeket a kapott felületre. Óvatosan a ragasztóval! Legalább kétszer égettem meg az ujjam. :-)

Ezen a képen még nem látszik, de a következőn már igen az, hogy a gesztenyéket egymás tetejére is ragasztottam. Célom volt, hogy minél plasztikusabb, játékosabb legyen a látvány.

ge1.jpg

IMG_9400 másolata.JPG

A gesztenyék mellé ragasztottam a feldarabolt dugókat, szabálytalanul, elforgatva. További fotókon majd látható, hogy nem találkoznak a gesztenyék és a dugódarabok, mivel hagytam egy kisebb részt nyitva, ahol a szizál szálak tűnnek elő csak. Akinek jobban tetszik úgy, hogy teljesen fedett a koszorúalap, természetesen úgy is készítheti.

Egy megjegyzést engedjetek még meg nekem a díszítéssel kapcsolatban. Dekorációs koszorú készítéséhez szinte minden felhasználható. Láttam már tengeri kagylókból, kövekből, fadarabokból, hajtogatott papírból, régi tárgyakból készítettet is, hogy csak néhányat említsek. Azért én javasolnám, hogy bármit is használtok fel erre a célra, egyszerre sok színt, sok formát, sokféle anyagot ne alkalmazzatok, mert túldíszített, esetleg ízléstelen lesz a tárgy. Érdemes kettő esetleg három szín és forma keretein belül maradni, annak érdekében, hogy hangulatos, esztétikus eredmény születhessen.

 

Gondolkodtam, hogy spárga, rafia, vagy szalag kerüljön még a gesztenyekoszorúra díszítésként, de végül győzött a selyemfényű pasztellszínű szalag, amit dróttal erősítettem a helyére. Egyszerűen beleszúrtam az alapba a nekem tetsző ponton.

ge2.jpg

IMG_9406 másolata.JPG

Végül gombostűvel a koszorú aljához erősítettem egy méretre vágott szalagot, aminek a végét gesztenyével is feldobtam. Ezt sem kötelező így készíteni, tényleg csak egy sablon ötlet, az igazi megvalósítás pedig a fantázia dolga.

IMG_9407 másolata.JPG

S jöjjön egy ráadás ötlet. A csipkekoszorú után szabadon asztalra is kerülhet az elkészült darab. A vasárnap zárópontjaként egy kisebb, mátrai kerékpártúrát követően megettünk egy-egy szelet almatortát gyertyafény mellett, amit több év után tegnap készítettem el újra, miután megtaláltam az elveszettnek hitt receptem. :-)

ge3.jpg

 

Ha a témához, vagy pedig lakberendezéssel, otthonod szépítésével kapcsolatos kérdésed lenne, a következő címen felteheted. :

leveles.jpg

Szólj hozzá

mécses kreatív ötletek kreatív ajándék kreatív természet alkotómunka otthon deorációs koszorú