2017. feb 13.

Valentin napi reggeli saját készítésű terítékkel

írta: Térkomponáló
Valentin napi reggeli saját készítésű terítékkel

Avagy vágódeszka madarakkal és betűkkel transzferálva

d7_1.jpg

Valentin nap. Ilyen is, olyan is az emberek véleménye erről. Vannak, akik szeretik, ünneplik, vannak, akik elfogadják létezését, de különösebben nem foglalkoznak vele és akadnak olyanok is, akiket a hideg is kiráz a gondolatától.

Bevallom, hogy én magam sem rajongok a piros szívecskés, leginkább giccseket árasztó ünnepért, de egy aprócska figyelmesség - többnyire csoki vagy süti formájában - azért becsempésztem a megtartandó ünnepek közé. ;-)

Csak úgy jólesően, semmi kötelező formula! :-)

Valamiért úgy érzem, hogy egy beszélgetős, közös reggeli jól indíthatná ezt a napot. Azért, hogy ne legyen szimpla napkezdet, jöhetne valami extra teríték. Valami olyan, ami a megszokott jelképektől eltérő, de benne a "kettősség". 

Ezért mindjárt két kisebb méretű vágódeszkát, festékeket készítettem elő.img_0971.JPGKék és zöld volt a kiválasztott szín, amelyekkel foltokban lefestettem a deszkákat.img_0983_1.JPGSzáradás után pedig az egész felületet elefántcsontszínnel fedtem, amit megcsiszoltam. img_0975.JPGimg_0987.JPGFogtam egy darab ritkább szövésű anyagot, zsákvásznat, amit piros akril festékkel festettem be, majd rányomdáztam a vágódeszkákra. Érdemes kitalálni, kipróbálni még a nyomat elkészítése előtt az elhelyezést.img_0988.JPGA keletkezett minta egy szőttes látványát juttatta eszembe.img_0991.JPGTranszfer technikával terveztem tovább díszíteni a már elkészített alapot. Lézernyomtatóval nyomtattam ki a kiválasztott mintát, majd transzferoldat segítségével átvittem a vágódeszkára.

A technika pontos kivitelezését egy korábbi, kakukkos órából készített madáretető leírásánál megnézheted.img_0993.JPGd1_1.jpgA madarak mellé egy betűszívet transzferáltam a második deszkára. Középen kettéhajtottam a papírt, szétvágtam és a két, fél szívet egymástól eltolva vittem át. Száradást követően finomvonalas repesztőlakkal is lekentem, majd antik pasztával dörzsöltem át mindkettőt.

Már csak a reggeli hiányzik saját készítésű terítékhez.d3_1.jpg

d4_1.jpg

d5_1.jpg

d6_1.jpg Legyen kreatív a Valentin napi "együttreggelitek"!

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 


 

 

Szólj hozzá

lakberendezés kreatív ajándék transzfertechnika