2017. ápr 28.

Fotóalbum a fiókban

írta: Térkomponáló
Fotóalbum a fiókban

 

img_2430_masolata.JPG

Az írás címe természetesen egy alkotására ösztönző blog oldalain többet jelent, mint a fiókban megbúvó fotók sokaságát.

... és mégis! A képek görgetése leleplezi az ellentmondásnak tűnő sorokat, de addig is vegyük elő egy régi, funkcióját vesztett és szerkezetében összerogyó gyerek íróasztal egyik fiókját.

A most készült tárgy megszületéséhez azért hozzájárult a közelgő anyák napja ünnepe is. Mivel az Édesanyámat  már nem köszönthetem,  ilyentájt marad a fényképek nézegetése....

A régi fényképeknek pedig óriási hangulata lehet! Így jutott eszembe, hogy a régi fiókot és a régies hangulatot összehozzam. :-)
img_2294_masolata.JPGDurva csiszolóvászon segítségével könnyen eltüntethető a lakkréteg a fáról.img_2319_masolata.JPGAlapozóval, majd színes akrilfestékkel, a színeket keverve nagyobb méretű ecsettel fedjük be a fiók felületét. Én matt elefántcsont és matt mojito zöld színeket használtam. img_2320_masolata.JPGPróbáltam úgy festeni, hogy helyenként látható maradjon az ecset nyoma. img_2358_masolata.JPGTeljes száradást követően kerülhet sor egy újabb csiszolásra. Itt-ott erősebben nyomtam rá a fára a csiszolóvásznat azért, hogy néhol lekopjon a festék rétege és látható legyen az eredeti fa. img_2360_masolata.JPGMost jöhetnek a fotók! Régebbi, újabb családi fotók, arcképek, de akár természetképek is lehetnek a további díszítés eszközei. Mindenképpen lézernyomtatóval másoljuk, nyomtassuk a kiválasztott képeket.img_2374_masolata.JPG

img_2376_masolata.JPGTranszfer technikával átvihető a fotó a fiók felületére. A belsejébe "másoltam át" a képeket transzferoldat segítségével. A fotókat tetszőlegesen, én szabálytalan formában helyeztem el. Persze lehet rendezettebb, mértani formát öltő is az alakzat.fi2.jpgItt most nem nem szeretném leírni a technikát lépésről lépésre, ezt már korábban megtettem. Ha valaki nincs tisztában a hogyannal, keressen rá egy korábbi bejegyzésemre.  Illetve egy másikra, amelyben vágódeszkára került transzferálással betű, illetve madár minta minta. fi4.jpgA képek fonák oldalán vonalzóval dörzsölve transzferáltam a festéket. A karcolások ennek a technikának a nyomát őrzik. Pontosan az volt a célom, hogy igazán kopottas, régies hatást érjek el.fi6.jpgSzínben illő dekortapasszal bekereteztem néhány képet.fi5.jpg

fi7.jpgA fiók elejét is díszítettem a szürkés árnyalatú, "csipkés" dekortapasszal.fi12.jpgJöhet néhány hangulatfotó, amiről kiderül, hogyan, mire is használhatjuk az új külsőben tetszelgő fiókot.fi8.jpgMájust váró hangulat a kertben. fi10.jpgA közelgő anyák napja meglepetése is lehet ilyen vagy hasonló emlékidéző ajándék.fi11.jpgA hétköznapok terítékét megfűszerezhetjük a saját készítésű "fióktálcával".fi13.jpgA történet tanulsága csupán annyi, hogy egy funkcióját vesztett tárgyból is készíthetünk élményszerű alkotással újrahasznosítható tárgyat, amely emeli környezetünk hangulatát. 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

 

 

Szólj hozzá

újrahasznosítás kreatív ajándék alkotómunka otthon transzfertechnika