2017. már 24.

Tavaszi színjáték

írta: Térkomponáló
Tavaszi színjáték

Egy öreg deszkadarab virágba borulása

Egész más a világ a napfény sugarainak szűrőjén át. Ezen a héten többször is éreztem azt a felemelkedett érzést, amit a napfény, a melegedő levegő, a madarak hangja képes okozni. :-) Na és a virágok...

Egy téglafal tövében van egy keskeny földsáv a kertünkben, ahova hagymás növényeket ültetek. Ne gondoljatok hatalmas területre, mert egy keskeny sáv ez. Többnyire a tavasszal cserépben kapott, elvirágzott virághagymák kerülnek ide.v12_1.jpgv4.jpg

v1_3.jpg

v3_1.jpgTényleg, nem is tudom ennek a lila, hegyes levelű virágnak a nevét. Talán valami liliomféle lehet? Jó néhány virágzik belőle, kecses, karcsú szárán tekint a napfény felé.

Miközben készítettem néhány képet róluk, beugrott egy másik kép.img_1784_masolata.JPGEgy régi deszkára festett kép. A sok "gyengém " közül az egyik a deszka ugyanis. :-)

Ezer dologra használható, de leginkább különböző képek felületének mutatós szerintem.img_1830_masolata.JPGA virág szirmainak hatására rajzoltam néhány íves szirmot fehér és barnás papírra, amit ollóval körbenyírtam img_1835_masolata.JPGés az előzőekben kicsit megcsiszolt, megtisztított deszka felületére ragasztottam decoupage ragasztóval.img_1850_masolata.JPGMiután megszáradt a ragasztó, gyakorlatilag egy követhetetlen és szinte leírhatatlan folyamat következet sok festék kíséretében. :-)

Na jó, a kezdeti lépések még tisztán áttekinthetők. Vastagabb ecset segítségével sárgás és narancsos árnyalatú média tintát vittem fel a papírra, deszkára egyaránt. Ez a folyékony festék szépen összekeveredett egymással, képezve új és váratlan színhatást.img_1851_masolata.JPGMost érkeztünk el a "rejtélyképhez", mert erről aztán nehezen olvasható le, mi történt éppen. :-) Struktúrpasztát kevertem el 3D golyyókkal.img_1869_masolata.JPGA pasztát és a szemcsés anyagot ujjal felkentem néhány helyre, a szirmokra. Következett egy indás, íves sablon, amit elhelyeztem a kép egyik sarkába és erős, narancsos akrilfestékkel színeztem a deszkát segítségével.img_1876_masolata.JPGItt már látszanak a formák.img_1878_masolata.JPGItt pedig a kiemelkedő felület.img_1881_masolata.JPGEgy laza szövésű textildarabbal is nyomdáztam a képre, türkizes színnel.img_1883_masolata.JPGNéhány helyen pedig kontúroztam is a formát szintén a türkizzel. A deszka tetejét még a festés előtt átfúrtam, hogy készülhessen képakasztó is. Belefűztem egy darab drótot, díszítettem spárgával raffiaszállal.v8_1.jpgJöhet néhány hangulatkép az elkészült deszkaképről.

Remélem, felismerhető, hogy az inspirációt virágok adták. :-)v7_1.jpgEgy közeli a színekről.v9_2.jpg

v9_1.jpg

Különösebb tervezés nélkül, spontán is készíthetünk ilyen és ehhez hasonló képeket, csak tennünk kell egy kellemes sétát mondjuk egy parkban vagy a kertünkben. ;-)

Napfényben és színekben gazdag hétvégét kívánok nektek!

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

 

Szólj hozzá