2015. jan 19.

Édességek oltára

írta: Térkomponáló
Édességek oltára

Avagy egy tortatartó születése ;-)

Új év, új tárgyak. Köszöntelek Téged olvasó, aki ebben az új időszakban is velem tartasz. :-)

Egy tortatál születésének mozzanataira hívlak a fotókon keresztül, de mielőtt belevágnánk, induljunk ki egy tényből. Mégpedig abból, hogy manapság rendkívül divatos otthonformáló irányzat a régi tárgyak új külsőbe öltöztetése, a már használt bútorok és az újak keveredésével megvalósított téralkotás. 

Ebbe az ún. vintage stílusba illeszthető tárgyat készíthetsz Te is néhány egyszerű és könnyen beszerezhető alapanyag segítségével.

img_9480.JPG

Szükséged lesz egy rétegelt lemezből kivágott kör alakú lapra, egy fogantyúra, két kisebb méretű, a laphoz arányaiban illő cserépre, festékekre, mégpedig kedvedre való színekben. Én a PENTART termékek közül két színt választottam. Egyik az olíva, másik pedig milk chocolate nevet viseli.

img_9491.JPG

Íme a két festék közelről is. Még el kell mondanom, hogy miközben készült a süteménytartó, már arra gondoltam, hogy lehetne még egyszerűbben, de mutatósan megvalósítani, szinte csak otthon fellelhető alapanyagokból. Talán sor kerül arra is, hogy más változatban is elkészül. 

img_9481.JPG

Egy vastagabb ecset segítsgével gyors mozdulatokkal befestettem az egyik cserepet a milk chocolate színnel kívül és belül is. Gyorsan száradt nagyon. Nem alapoztam le a festéket, de így is remekül fedett. A másik cserép olíva színt kapott.

img_9486.JPG

Következett a tartólap,

img_9488.JPG

majd a fogó.

img_9495.JPG

Az elkészült elemeket pedig PENTART antique pasztával, abból is a bitumen színűvel felületkezeltem. 

img_9498.JPG

img_9501.JPG

Ujjal vittem fel a viaszt a felületre, de a gyors elterítés miatt bevetettem egy darab rongyot is a bedörzsöléshez, mivel ez az anyag is gyorsan száradt.

img_9504.JPG

Miután elkészültem a viaszozással is, dekortapasszal díszítettem a lapot és a cserepek egyikét is.

t6.jpg

A felső, olívazöldre festett cserepet rögzítettem a fogantyúval ellátott laphoz. A két cserepet viszont nem ragasztottam össze. Miért is? Néhány képpel lentebb kiderül. :-)

t1.jpg

Az elkészült tortatál így néz ki.

t2_1.jpg

Most éppen csábos, narancsos ízesítésű trüffelek ülnek rajta mentazöld muffin papírban.

t3.jpg

Egy jól felszerelt konyhában sok hasznosítható dolog fellelhető, így elővettem a szekrényből egy nagyobb méretű IKEA-s üvegtálat. Megfordítottam, majd mintegy burát, ráhelyeztem a tortatartóra.

Látványosabb így, ugye?

t4_2.jpg

t5.jpg

t8.jpg

Végül következzen a leleplezés. :-) Azért nem ragasztottam össze a két cserepet, mert így a belsejében elrejthetők a majd használatos, vagy éppen már nem használatos muffin papírok, amelyekbe például almás, fűszeres mandulagolyókat vagy tökmagos-juhtúrós pogácsákat rejthetsz. Egyik kedvenc blogomról, Lipták Nóri diétás álmaiból megtudhatod azt is, hogyan készítsd el ezeket a finomságokat.

Ha pedig az a merész ötleted támadna, hogy nem édességet, hanem sajtfalatkákat, kisebb fasírtgolyókat helyeznél az elkészült tartóra, akkor a cserepek belsejében jól elférnek a falatkákhoz szükséges party pálcikák, esetleg fogpiszkálók.

Bízom benne, hogy a képek segítségével kellően kedvet csináltam egy finom sütemény és a hozzá illó süteménytartó elkészítéséhez. :-)

 Ha pedig tetszettek a  képek és maga az ötlet, keress a Facebookon is. Csatlakozz hozzánk ITT. 

Jó alkotást kívánok! :

TÉRKOMPONÁLÓ

 

Szólj hozzá