2014. sze 26.

Káposztafej és barátai

írta: Térkomponáló
Káposztafej és barátai

 

A cím alapján talán néhányan káposztafigurák kalandjait várták képekben, de nem, nem erről van szó.

A történet lényege csak annyi, hogy megint piacoltam, aminek eredményeképpen újabb díszkáposzta és Erica került a kosaramba. Ez a kaland eredményezte, hogy a már korábban megszerzett cserepeimet elővegyem rejtekhelyükről  és megpróbáljak díszcserepet készíteni.

A képeket nézegetve biztosan sokaknak ismerős lesz a megoldás, a figura. Én is láttam már több kézből, több helyen is, de többnyire festéssel díszítettek ezek a cserépemberkék. Maradnék a jó öreg dekorguminál a díszítés megvalósításához, mivel rendkívül jól lehet az anyaggal bánni, sok színben létezik és nagyon gyorsan megvalósítható belőle az ötletek többsége. 

Arra törekedtem, hogy minél egyszerűbb legyen a figura megjelenítése, nem volt célom a túlzott és bonyolult külső, hiszen a lényeg maga a növény, amely haj szerepben kerül a felső cserépbe.

A nagyon aprólékos, részletes kidolgozás elviheti a figyelmet a lényegről, az őszi színekben játszó dísznövényekről. Ebben az esetben a cserép tényleg csak egy bolondos körítése a virágoknak.

IMG_9146.JPG

Az első képen látható a szükséges kellékek listája. A cserepek és dekorgumi lapok mellett néhány segédeszköz kell még a kivitelezéshez. A színt mindenki maga szabadon választhatja meg ízlésének, a dísznövény színének megfelelően. 

IMG_9150.JPG

A cserépfej nyakát dekorgumi "szalaggal" díszítettem úgy, hogy egy 5 cm széles pántot tűzőgéppel letűzve legyezőszerűen hajtogattam meg.

kombi2.jpg

Készítettem a képekből egy kis hangulatmontázst, amire a különböző elemek, mint szem, szempilla, nyakpánt- elkészítésének pillanatait tettem egy felületre.

IMG_9167.JPG

Valami a távolból mintha már kukucskálna......

kombi3.jpg

cs2.jpg

cs3.jpg

cs4.jpg

Kreatív munkát kívánok ennek az egyszerű figurának az elkészítéséhez, amibe nyugodtan bevonhatunk kisebb gyerekeket is a megvalósítás gyorsasága és könnyedsége miatt.

Szólj hozzá

dekoráció gyerekeknek kreatív ötletek kaspó virágcserép kreatív ajándék kreatív természet alkotómunka otthon