2014. sze 24.

Tollforgató

írta: Térkomponáló
Tollforgató

Az évszakváltással a gyerekek életében újra az iskola és a tanulás jutott a legfontosabb szerephez. Ki vidáman, ki kedvetlenül néz elébe az újabb kihívásoknak.  

IMG_9088.JPG

Erősíthetjük az iskola feladataira, a mindennapi tanulásra történő ráhangolódást például úgy, hogy gyermekünk kedvére, irányítása mellett átszínezzük, átöltöztetjük a szobáját, a tanulósarkot.

Ha nem vállalkozunk nagyobb beruházásra, akkor néhány apróbb tárgy segítségével vihetünk új hangulatot a gyerekszobába. Ilyen, egyszerűen elkészíthető és szükséges tárgy lehet az íróasztalon egy saját kezűleg alkotott ceruzatartó. Nem igényel különleges anyagot, nem nehéz megvalósítani, számos változatban elkészíthető. 

Készülhet színes kartonokból, befőttesüveg, konzervdoboz felhasználásával, dekorációs filcből, de akár dekorgumiból is. Az alapanyagok bármelyik, kreatív termékeket áruló boltban, papírüzletben beszerezhetők. 

IMG_9095.JPG

 IMG_9096.JPG

A dekorgumi lapot félbehajtottam, majd elvágtam, a két végét pedig az így kapott téglalap felezőjéhez hajtva leragasztottam. 

IMG_9098.JPG

IMG_9100.JPG

IMG_9101.JPG

Ezzel a módszerrel készítettem több elemet. Én két színt használtam, de akár több színből is megvalósíthatjuk a ceruzatartót.

 

IMG_9103.JPG

 A cikkelyeket ragasztópisztoly segítségével fogtam össze. Fontos, hogy kisebbek csak felügyelet mellett végezzék ezt a lépést, mert fájdalmas sérülést okozhat az olvadt és forró ragasztó, ha a bőrre kerül! 

IMG_9110.JPG

IMG_9112.JPG

Az elkészült elemeket, miután eldöntöttem, hogy hány darabból álljon a tartó, összeragasztottam, majd egy színben harmonizáló alapra került a már majdnem kész tárgy. 

IMG_9115.JPG

IMG_9125.JPG

Díszíthetjük dekorgumiból készült figurákkal, betűkkel, de akár kartonból is általunk kinyírt formákkal a ceruzatartónkat. Két-három színnél nem érdemes többet felhasználni, mert így könnyebben megteremthető egyfajta összhang, amitől látványosabb lesz a nagy mű. 

IMG_9133.JPG

 

Ha a témához, vagy pedig lakberendezéssel, otthonod szépítésével kapcsolatos kérdésed lenne, a következő címen felteheted. :

leveles.jpg

Szólj hozzá

gyerekeknek tolltartó kreatív ötletek kreatív ajándék alkotómunka otthon