2017. sze 29.

Merj álmodni!

írta: Térkomponáló
Merj álmodni!

Álomfogóból álmokra ösztönző "nemezkarika"

 n8_1.jpgÁlomfogó vagy más néven álomcsapda ihlette a most következő tárgy születését.

Biztosan sokan ismerik azt a - számomra kedves külsővel bíró - hálós-csipkés, kör alakú álomcsapdát, ami az észak-amerikai indiánok kultúrájában fogant.

Az eredetileg fűzfából készült karika belsejébe laza hálót szőttek, gyöngyökkel, madártollakkal díszítették. Hitték, hogy az ágy fölött elhelyezve megvédi a gyerekeiket a rossz, gonosz álmoktól, mivel azok csapdába esnek annak hálójában és csak a jó álmok érik el az alvókat.

Manapság sokan készítenek, árulnak álomfogót, sokan hisznek benne, de sokan csak dísztárgyként kedvelik.n1.jpgTöbbnyire használható dolgok elkészítését szoktam megmutatni a blog oldalain, fotóin keresztül, de néha egy-egy, csak díszítésre alkalmas dolog is teret kap itt, ahogy most is.

Régóta fontolgattam egy álomcsapda kreálásának tervét, de valahogy csak toltam magam előtt. Nem igazán éreztem, hogy milyen anyag állna közel hozzám igazán. Nem szerettem volna az ismert, horgolt csipkés, hálós megoldást. Valami mást akartam.

Aztán derengeni kezdett, hogyan és miből, így vékonyabb vadszőlő ágakból kisebb karikát hajlítottam.img_8703_masolata.JPGMinél természetesebb külsőt szerettem volna ráruházni az általam megálmodott álomfogóra, így nemezt és szappanos vizet készítettem elő a munkához.img_8704_masolata.JPGA nemezelés ősi technika, de mostanság egyre több helyen bukkan fel ez a természetes anyag. A boltokban már kezelt, fésült, színezett anyagot is lehet kapni, így könnyű dolgunk van.

Fehér és szürke szálakból keverve azokat, szappanos vízzel "nemezhurkát" készítettem. img_8706_masolata.JPGJó ideig dörzsölni kell a két tenyér közé fogva az anyagot ahhoz, hogy megfilcesedjen, összeálljon.img_8707_masolata.JPGAzt hiszem, még elbírta volna az anyag a szappanos vizet és a fizikai ráhatást, de nekem kifejezettem tetszett, ahogy néhány hosszabb szál rendetlenül kiállt a csavarodó anyagból, így elkészültnek tekintettem a dolgot. :-)img_8709_masolata.JPGÍgy, feltekerve is tetszett, jöhetett a következő lépés.img_8711_masolata_1.JPGAmíg kicsit száradt a nemezcsiga, addigimg_8714_masolata.JPGtürkiz színű nemezből egy kisebb golyót formáltam.n1_1.jpgA csigavonal szálait fehér fonallal rögzítettem, azt hiszem, elég sajátos hímzőtechnikával.n4.jpgA teljesen rögzített kört pedig a karikához erősítettem a fonallal.n5.jpgA közepébe került az egyébként kedvenc kék színemben pompázó nemezgömb, ami természetesen kiemelkedett a csigavonalból.n7.jpg

n8.jpg

Talán már látszik, hogy alaposan eltértem az eredeti álomfogó külsőtől egy általam elképzelt alakzat felé.

Ezért is az álmokra buzdító cím, hiszen bármi megvalósítható, ha valóban vágyunk valamire és merünk kitalálni, megvalósítani, elérni a célunkat. Ezzel a jelképesen átalakított "álomkarikával" kívánok megvalósításban aktív napokat. :-)

 

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

Szólj hozzá

lakberendezés anyagok nemezelés