2017. jan 13.

Rozsda ette bonbontartó papírdobozból

írta: Térkomponáló
Rozsda ette bonbontartó papírdobozból

avagy rozsdás téli hangulatban

rozsda.jpg

Tegnap még napsütötte hideg rótta az utcákat, ma reggelre pedig fehér pehelyruha fedett mindent és azóta is folyamatosan hullik a hó. Bent szerencsére a meleg uralkodik.

Ebben az igazi télben tört rám a gondolata annak, hogy valamit bütykölni kellene. Általában visszafogott, egyszerű dolgok jellemzik a kezem alól kikerülő tárgyakat, de most azt éreztem, hogy mindenképp tobzódni kellene. img_9768.JPGEgy ovális karton dobozka lett az áldozat. Már a "stáblistán " is látszik, hogy nem sima festés következett.:-)

A különböző lépéseket bemutató képek  alatt leírom a felhasznált anyagokat. img_9770.JPGÍme a doboz és a tetejére szánt fa dekor. Most még egészen felismerhető formában.

Ha cipősdobozod van csak kéznél és kedvet kaptál doboz alakításhoz, akkor itt megnézhetsz egy korábbi variációt.img_9772.JPGAlapozóval lefestettem a dobozt és a dekort is.img_9774.JPG

img_9778.JPGSzáradás után pedig vaspasztát kentem a doboz oldalára és a fa dekorra,img_9782.JPGmajd egyből rozsda effekt port szórtam mindkettőre.

Ecsettel még elkevertem, utána pedig következtek a rozsda effekt reagensek. A különböző színű folyadékok indítják el azt a kémiai reakciót, aminek hatására a papír, a fa, a műanyag is képes megrozsdásodni. img_9783.JPGItt már látszik, hogy szépen megindult a folyamat.img_9790.JPG

img_9787.JPGA rozsdásodó fa. :-)img_9791.JPGA dobozka tetejét fekete akril festékkel fedtem, majd egy kevés borvöröset is felvittem a felületre foltokban szivacs ecsettel.img_9793.JPGSzáradás után pedig egy  indás virágmotívumot ábrázoló - a tobzódás hatását fokozandó - sablont helyeztem a tetőre, majd bekentem füstfólia ragasztóval a mintát.img_9795.JPGMeg kell várni, míg teljesen megszárad, átlátszó nem leszimg_9796.JPGés ezt követően jöhet a füstfólia, amit finoman ráhelyeztem, végül ecsettel ledörzsöltem a felesleget.img_9797.JPGA doboz tetejének közepére helyeztem a rozsdásodó dekort, ceruzával megrajzoltam az ovális formát. Decuopage ragasztóval felragasztottam egy bordós, aranyos színezésű szalvétát, amit száradás után bekereteztem a rozsdás dekorkerettel. A szalvéta mintát és az egész dobozt itt-ott bekentem arany  metálpasztával. Végül az egész felület kezelhetó dekor matt lakkal.r4.jpgA fekete, a rozsda, az óarany színei bennem régi korok világát idézte meg.r2.jpgEgészen véletlenül találtam itthon néhány szem bonbont is, aminek a papírja színben pontosan passzolt a doboz színvilágához. :-)r3.jpg

r8.jpgr5.jpgr6.jpgAjándéknak szánom a dobozkát és remélem, kedvelt dísze lesz egy dohányzóasztalnak.

Saját magunk keze által készített apróbb, nagyobb tárgyakkal is hangulatos részleteket hozhatunk létre egy polc, egy asztal felületén az évszaknak, egy-egy ünnepnek, de akár csak egy hangulatnak megfelelően. Nekem nagyon jó energia levezető volt ennek bonbontartó doboznak a megvalósítása. :-)

Amolyan virtuális ihletnek szántam a képeket, ösztönzőnek arra, hogy érdemes kipróbálni a tárgyalakítás folyamatát. A "lesz, ami lesz belőle"  felszabadultságával csak játszani, játszani élvezettel. ;-)

Ha a fotókon láthatókon kívül is  kedvet kaptatok otthonotokat díszítő tárgyak létrehozására, várlak máskor is a blogon.

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is találkozhattok:

TÉRKOMPONÁLÓ

TÉRKOMPONÁLÓ KREATÍV

A bátrabbak pedig már a PINTERESTEN is elérhetnek

 

 

 

 

Szólj hozzá