2015. júl 07.

Szalagozva

írta: Térkomponáló
Szalagozva

Avagy hogy kerül a maszkolószalag a textilre?

Egyből a kérdésre adott válasszal kezdeném a mai blogbejegyzést.

Tehát úgy került a festők által használt maszkolószalag az általam kiszabott textildarabokra, hogy ráragasztottam. ;-)

Tudom, ez nem az erős poén kategória volt,  így a folytatás már csak komoly lehet. :-)

A történet régebbre, talán gyerekkoromra nyúlik vissza, amikor is nagyon szerettem textilfestéssel foglalatoskodni. Különböző technikákat használva készítettem textiltárgyakat. Később már ruhákat is, amiket én, de a barátnőim is szívesen viseltek.

img_0570.jpg

A színek, formák, textilek variálhatóságának vonzalma megmaradt "lakberendező koromra" is, így újra előhúztam a textildíszítős technikát. Az akkori minták többnyire kötözéses technikával készültek, most mégis valami olyat próbáltam ki, aminek még számomra is ismeretlen volt a végeredménye. 

A következőket használtam fel:

-maszkolószalag
-textilfestékek ( Pentart )

Szükség van még ecsetre, gombostűre és egy varrógépre. ;-)

img_0572.jpg

Gombostűvel rögzítettem a két, egyforma méretűre szabott textilt, 

img_0573.jpg

majd a maszkolószalagot ráragasztottam tetszőlegesen.

img_0578.jpg

.....és ragasztottam, ragasztottam, ragasztottam... :-)

img_0579.jpg

A tetszőlegesen és spontán elhelyezett papírcsíkok között pedig a fehér, illetve a barna festékkel megfestettem az anyagot. Ebben az az izgalmas,  hogy körülbelül eltervezhető a minta, de a végeredmény csak akkor látszik igazán, amikor lekerülnek a ragasztócsíkok a festett felületről.

img_0580.JPG

Nagyjából ilyen eredmény született. :-)

img_0583.jpg

Igazából azonban akkor látszik a valós felület, amikor száradást követően megvasaljuk a textilt, azaz rögzítjük a festéket.

p1_1.jpg

Végül pedig következik a varrás, aminek eredményeképpen elkészülhet a párna. :-)

p2_1.jpg

p3_1.jpg

Ezen a fotón remekül érvényesül a textil szálainak és a festékszínek találkozásának sajátos felülete.

Kedvencem ez a kép. :-)

p4.jpg

A szabálytalan elhelyezésű geometrikus formáknak köszönhetően egy egyszerű külsejű, többnyire bármilyen környezetbe beilleszthető textiltárgy született.

Ezt igazolja a következő fotó is. A kezemet figyeljétek mert csalok! ;-)

p.jpg

http://www.trendir.com/archives/minimalist-sofa-by-matteograss.html 

p5.jpg

p6.jpg

Ha van kedvünk és időnk, akár többet is készíthetünk a már felhasznált vagy egymáshoz harmonikusan illő színekkel és díszíthetjük otthonunkat az általunk készített egyedi lakásdekorációval. 

Kreatív szalagozást, kellemes varrogatást a kísérletezőknek. ;-)

Lakberendezési, térrendezési ötletekkel, inspirációval itt is várlak:

https://www.facebook.com/terkomponalodesign?ref=bookmarks

Szólj hozzá

inspiráció lakberendezés dekoráció kreatív ötletek technikák kreatív ajándék alkotómunka otthon