2014. okt 10.

Dísztökök festékköntösben

írta: Térkomponáló
Dísztökök festékköntösben

Avagy kreatív játék a színekkel és formákkal. :-)

A napokban került elém egy ismerős közvetítése által egy fotó festett dísztökökről. Szépen kidolgozott, hangulatos kép volt és tetszetősek voltak az egy színre festett termések. Már akkor elhatároztam, hogy megpróbálom elkészíteni az átszínezett őszi terméseket.

Mivel kedvenc színem a türkiz, így adta magát, hogy megnézzem, hogy mutat a gömbölyded formán. Mellé pedig fehéret választottam másik színként.

tök2.jpg

IMG_9562.JPG

IMG_9554.JPG

Festés előtt megmostam a terméseket, a héjat áttöröltem ecetbe mártott törlővel is, majd hozzáfogtam a festéshez. A művelet csak látszólag egyszerű, azonban óvatosan kell bánni a festékkel, mivel könnyen összefolyhat. A másik fontos dolog a száradásra fordított idő. 

IMG_9555.JPG

IMG_9566.JPG

tök3.jpg

A képen látható az elkészült termés.

IMG_9574.JPG

Arra gondoltam, hogy megpróbálok mintát festeni a megszínezett felületre. Ehhez pedig dekorgumira rajzoltam a mintát, amit kinyírtam ollóval, majd kipróbáltam sima felületen, hogy mutat.

IMG_9567.JPG

IMG_9568.JPG

IMG_9569.JPG

IMG_9575.JPG

Végül elkészült a tyúkláb mintás fantáziatermés.

tök1.jpg

IMG_9580.JPG

IMG_9581 másolata.JPG

Nagyon sok ötlettel találkozhatunk képeken keresztül, én pedig jó néhány esetében szkeptikus vagyok, azért is jártam utána, vajon ez hogy működik. Megvalósítható türelemmel és ügyeskedve. Nem árt, ha akad a közelben segítség, mivel két kéz majdnem kevésnek bizonyult a festésnél. ;-)

IMG_9590 másolata.JPG

Őszi - de nem a dísztökökre jellemző - színekkel lefújva a termést, meleg hatású, kellemes hangulatú dekorációs színfoltot hozhatunk létre otthonunk díszítésére. Valószínű, hogy nem lesz tartós a terméstárgy, mivel ki kellett volna száradnia ahhoz, hogy megmaradjon. Előrelátóan azonban készülhetünk úgy a jövő év termésfestő napjára, hogy az idén kiszárítunk néhány dísztököt, amit majd le fogunk festeni.

A következő két linken korábbi bejegyzésekben még találsz fotókat az őszi termés felhasználásával készült díszítésről.

http://terkomponalokreativ.blog.hu/2014/09/24/asztalra_vele 

http://komponalo.blogspot.hu/2014/09/oszi-kreativ.html

 

Szólj hozzá

dekoráció kreatív ötletek gyerekekkel kreatív ajándék kreatív természet alkotómunka otthon